روسیه: تروریست ها در غوطه شرقی مردم را در ملاء عام اعدام می کنند

روسیه: تروریست ها در غوطه شرقی مردم را در ملاء عام اعدام می کنند
جمعه 11 اسفند 1396 - 17:14

رئیس مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه اعلام کرد: تروریست ها برای ایجاد رعب و حشت در بین ساکنان منطقه غوطه شرقی آنها را در ملاء عام اعدام می کنند.

العالم - سوریه 

ژنرال یوری یوتوشنکو رئیس مرکز آشتی طرف های متخاصم در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه بامداد امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تروریست ها به رغم وقفه های اعلام شده در اقدامات جنگی (آتش بس) افرادی را که سعی دارند غوطه شرقی را به مقصد دمشق ترک کنند، اعدام می کنند.

مقام نظامی روس از ستیزه جویان خواستار پایان دادن به خشونت علیه ساکنان غوطه شرقی و تامین شرایط تخلیه این افراد بویژه بیماران و مجروحان شد.

رئیس مرکز آشتی طرف های متخاصم در سوریه به چندین مورد گلوله باران گذرگاه های انسانی منطقه غوطه شرقی اشاره کرد و افزود: تروریست های گروه جیش الاسلام به دهها نفر از ساکنان منطقه غوطه شرقی ازجمله شمار زیادی زن و کودک اجازه ندادند از طریق منطقه عطیه خارج شده و به سوی مقر ارتش سوریه حرکت کنند.

روسیه از ساعت 9 تا 14 سه شنبه گذشته در منطقه غوطه شرقی سوریه آتش بس موقت به اجرا گذاشته است و با ایجاد گذرگاه های انسانی، اجازه تخلیه مردم را در مناطقی که تروریست ها در اختیار دارند، داده است.
امروز چهارمین روز برقراری این آتش بس موقت است.

با این وجود روس ها اعلام کرده اند که تروریست ها با پرتاب خمپاره به گذرگاه ویژه خروج ساکنان غوطه شرقی، مانع تخلیه آنان از این منطقه می شوند.

قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از دوشنبه شب گذشته در سراسر این کشور به اجرا در آمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها در سوریه شامل عملیات نظامی علیه 'داعش' ، 'القاعده' و 'جبهه النصره' (ANF) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.

منبع : ایرنا 

پربیننده ترین خبرها