مقام ارشد اروپایی: برای حفظ برجام در قبال جامعه جهانی مسئولیت داریم

مقام ارشد اروپایی: برای حفظ برجام در قبال جامعه جهانی مسئولیت داریم
جمعه 11 اسفند 1396 - 18:47

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه تاکید کرد که این اتحادیه برای حفظ توافق هسته ای با ایران درقبال جامعه جهانی مسئولیت دارد و به رایزنی ها در این زمینه با روسیه و گفت وگو با دولت و کنگره آمریکا ادامه می دهد.

العالم - اروپا

'توماس مایر- هارتینگ' مدیر بخش اروپا و آسیای مرکزی در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) تاکید کرد: اتحادیه اروپا نقش بسیار بزرگی در امکان پذیر شدن توافق هسته ای با ایران داشت و همانطور که 'موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است، او صرفا از طرف اتحادیه اروپا یا سه کشور اروپایی (EU3) مذاکره نمی کرد بلکه دستور کاری از جانب شورای امنیت برای مذاکره داشت و بنابراین ما برای حفظ برجام درقبال جامعه جهانی مسئولیت داریم.

'مایر-هارتینگ' روز جمعه در بخش پرسش و پاسخ میزگردی زیر عنوان 'اتحادیه اروپا به عنوان بازیگری جهانی' در کنفرانس ابتکار دانشجویی آکادمی دیپلماتیک وین (DASICON2018) در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص اقدامات اتحادیه اروپا برای تضمین منافع ایران در برجام و تداوم این توافق افزود: ما در همین زمینه همکاری نزدیکی با فدراسیون روسیه داریم زیرا منفعت مشترکی در حفظ برجام داریم و این پیام را با قوت به طرف های گفت وگو در آمریکا ارسال می کنیم. 

این مقام سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما با دولت آمریکا در این زمینه گفت وگو می کنیم و درباره موضوعی با این اهمیت در تماس های نزدیکی با کنگره آمریکا هستیم و به دفاع از توافق هسته ای با ایران ادامه خواهیم داد.

چهاردهمین کنفرانس ابتکار دانشجویی آکادمی دیپلماتیک وین صبح امروز آغاز به کار کرد و فردا شنبه نیز ادامه دارد.

ایرنا 

در این کنفرانس چندین میزگرد تخصصی درباره موضوعاتی مانند نقش اروپا به عنوان بازیگری جهانی، اسلامیزه شدن اروپا ، اتحادیه اروپا و رسانه ها و همچنین 'برگزیت' به عنوان فرصتی برای اصلاحات اروپایی ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها