کتائب حزب الله: آمریکا باید از عراق خارج شود/ حق مقابله با نیروهای آمریکایی محفوظ است

کتائب حزب الله: آمریکا باید از عراق خارج شود/ حق مقابله با نیروهای آمریکایی محفوظ است
شنبه 12 اسفند 1396 - 21:00

کتائب حزب الله عراق با انتشار بیانیه‌ای از مصوبه اخیر پارلمان این کشور در خصوص تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی، حمایت و بر خروج نیروهای آمریکایی تاکید کرد.

العالم ـ عراق 

در بیانیه روز شنبه (امروز) کتائب حزب الله از نیروهای مقاومت اسلامی در عراق آمده، پوشیده نیست که دخالت آمریکا در امور داخلی عراق و مسائل منطقه جز با هدف اجرای طرح های مورد نظر واشنگتن برای افزایش نفوذ و تامین منافع و نیز تحقق اهداف شیطانی آن و اولویتهای مورد نظرش نیست و در صدر اولویت های واشنگتن نیز تضمین امنیت رژیم صهیونیستی و برتری آن در منطقه قرار دارد.
در بیانیه این جنبش خاطرنشان شده است، آمریکا سیاست شعله ور کردن آتش جنگ و فتنه در منطقه را مبنای کار خود قرار داده تا ملت ها را سرگرم و دچار ضعف و فروپاشی کند تا بتواند بر آنها سلطه پیدا کند.
هدف از این اقدامات آن است که کشورهای منطقه عربی و اسلامی زیر نفوذ آمریکا و صهیونیسم بگیرند و به همین دلیل شاهد موضع خصمانه آمریکا علیه هر هرگونه مقاومت مردمی در برابر این نقشه ها هستیم. 
کتائب حزب الله در بیانیه خود با اشاره به پشت سر گذاشتن شرایط سخت مبارزه با داعش از سوی ملت عراق تاکید کرده، چنین ملتی هرگز در برابر ظلم و ظالم سر فرود نخواهد آورد و هرگونه وجود نیروهای خارجی در سرزمین مقدس خود را رد می‌کند و مصوبه پارلمان عراق نیز در همین چارچوب و منطبق با خواست و اراده مردم عراق بوده است.
این بیانیه موضع گیری پارلمان عراق را شرافتمندانه و شجاعانه خوانده و از دولت عراق درخواست کرده به خواسته مردم تن دهد و اجرای این مصوبه را به تاخیر نیاندازد چرا که  همه می دانیم دولت آمریکا بر باقی ماندن نیروهای خود در عراق اصرار دارد و در این راه از بهانه ها و توجیهات واهی بهره می گیرد تا به حضور خود جنبه قانونی و مشروعیت بدهد.
کتائب حزب الله عراق خاطرنشان کرده، تصمیم پارلمان بر حق ملت عراق در مقابله و مقاومت در برابر هرگونه نیروی خارجی تاکید می کند و ما نیز بر تعهدات خود در برابر ملت پایبندیم که برای پاکسازی سرزمین خود از لوث وجود دشمنان پیشگام باشیم.
پارلمان ملی عراق در جلسه روز پنجشنبه در مصوبه ای از دولت خواست جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تعیین کند. 
ساعتی بعد «سعد الحدیثی» سخنگوی رسمی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق گفت: پارلمان عراق حق درخواست خروج نیروهای خارجی از کشور را دارد، اما موضوع این است که ما همچنان به حضور این نیروها در کشور نیازمندیم.

پربیننده ترین خبرها