نشست فراکسیون ورزش و وزیر درباره رسول خادم

نشست فراکسیون ورزش و وزیر درباره رسول خادم
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 12:13

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این فراکسیون با وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک گفت که موضوع استعفای رسول خادم و شورای فنی فدراسیون کشتی با انسجام داخلی و حفظ منافع ملی قابل حل است و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز از قبل پیگیر این موضوع بودند.

العالم - ایران / ورزشی

سید فرید موسوی اظهار کرد: نشست شنبه شب فراکسیون ورزش با وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار و دغدغه اصلی فراکسیون در حوزه‌های مخلتف با آقای وزیر در میان گذاشته شد یکی از این مباحث لزوم تقویت دیپلماسی ورزشی و وضعیت فدراسیون‌ها به ویژه کشتی، والیبال و فوتبال بود که خوشبختانه همسویی خوبی در اقدامات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد.

وی افزود: بحث بازی های آسیایی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین اقدامات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارزیابی شد. آنها پیش بینی کسب ۲۴ تا ۲۵ مدال طلا در رشته‌های مخلتف را دارند و گفته می شود که فدراسیون‌ها آمادگی و تدارکاتی را برای ورزشکاران در نظر گرفته‌اند. موضوع جام جهانی فوتبال نیز مطرح و گفته شد که برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه وجود دارد و بازی‌های آمادگی با کشورهای مختلف است که به مرور اجرا می شود. در عین حال کادر فنی درخواست داشتند که تعداد بازی‌های بیشتری داشته باشند. بر همین اساس هماهنگی ها در حال انجام است و ان‌شاءالله ۸-۷ بازی مقدماتی را شاهد خواهیم بود که امیدواریم تیم ملی با موفقیت در آنها حضور داشته باشد.

موسوی ادامه داد: در کنار این موضوع عنوان شد که کیفیت کمپ و برنامه ریزی ها معطوف به این است که پشتیبانی خوبی از تیم ملی وجود داشته باشد و مردم شاهد بازی‌های خوبی باشند. طبق گزارش‌های ارائه شده اهم تلاش بر این است که در این زمینه کوتاهی نشود.

سخنگوی فراکسیون ورزش با اشاره به ارائه برنامه های وزارت ورزش برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از تشکیل ستاد فجر ۴۰ خبر داد و گفت: قرار است سال آینده افتتاح هایی را در حوزه ورزش داشته باشیم و برنامه ریزی هایی برای جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین گزارشی در مورد مستند سازی قوانین مورد نیاز وزارت ورزش ارائه شد. از جمله لایحه نظام باشگاه داری، اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و سند جامع توسعه ورزش کشور. در ادامه نیز مباحث مختلفی در حوزه فوتبال مطرح و گفته شد که امروز (یکشنبه) وزارت ورزش و صداوسیما نشستی درباره حق پخش تلویزیونی داشته باشند که امیدواریم نتیجه خوبی در پی داشته باشد و این مشکل مرتفع شود.

وی با اشاره به طرح مباحثی در خصوص ورزش بانوان و مسائل و مشکلات در این حوزه تصریح کرد: در این زمینه در ابعاد مختلف گزارش‌هایی ارائه شد و همچنین در خصوص موضوع کشتی هم که یک ورزش پرطرفدار برای کشور است، موضوع حادثه بحث جدیدی نیست و قطعا با انسجام داخلی و حفظ منافع ملی، و در نظر داشتن شرایط آتی، موضوع مرتفع خواهد شد که وزارت ورزش و کمیته ملی به عنوان مجری و مسوول حوزه ورزش قبل از بحث استعفا و مسایل اخیر پی گیر موضوع بوده اند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها