سفیر اسبق ایران در سازمان ملل:

اتحاد تحت فرماندهی دبیرکل، شرط موفقیت نُجَباء است

اتحاد تحت فرماندهی دبیرکل، شرط موفقیت نُجَباء است
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 09:27

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل با تأکید بر لزوم وحدت هدفمند نیروهای مقاومت، گفت: نُجَباء اگر به حرف زعیم و رهبرش [شیخ اکرم الکعبی] گوش فرادهد، اتحاد موجود را حفظ کند و روحیه استقلال‌طلبی خود را از دست ندهد، روند موفقیت‌هایش را تثبیت خواهد کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

به گزارش دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، سفير اسبق ايران در سازمان ملل متحد راجع به عزم کنگره آمریکا برای درج نام مقاومت اسلامی نُجَباء در لیست سیاه تحریم گفت: دشمنان مقاومت در سیاست‌های اعلامی و اعمالی‌شان در خصوص مبارزه با تروریسم دچار تناقض هستند. سیاست دوگانه ایالات‌متحده ناشی از خصومت با ملت‌هایی است که برای تحقق عدالت و حفظ کشور خودشان قیام کردند و آمریکا در مقابلشان کم آورد.

دکتر «سیدمحمدصادق خرازی» در ادامه با اشاره به توفیقات مقاومت اسلامی نُجَباء اظهار داشت: آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند یک گروه مردمی با خاستگاه مذهبی در منطقه نه‌تنها رشد کند، بلکه به یک جریان نمادین تبدیل شود و جوان‌ها را مجذوب خود نماید. جنبش نُجَباء بخشی از پیکره مقاومت در منطقه است و این مقاومت، بی‌تردید از سطح منطقه‌ای به جریانی بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

وی بهترین واکنش به رویکرد خصمانه واشنگتن را "اقدام مشترک محور مقاومت در مبارزه علنی و بدون رودربایستی با تروریسم" دانست و افزود: گام بعدی محور مقاومت، حرکت در راستای کاهش قدرت بازدارندگی اسرائیل است. سازوکار و شمایل جدید مقاومت در منطقه، باعث نگرانی آمریکا شده و این برای آن‌ها مثل طاعون است.

دیپلمات باسابقه و سفیر پیشین ایران در فرانسه همچنین خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها از این تحریم‌های تصنّعی برای تهدید مقاومت اسلامی نُجَباء و گروه‌های مقاومت استفاده می‌کنند. اگر نُجَباء و جوانان غیور مقاومت عراق به مسیر خود ادامه دهند و فشارها را تحمل کنند، تحریم‌ها ناکارآمد خواهند شد.

خرازی اضافه کرد: تنها راه پایداری و ماندگاری مقاومت، وحدت هدفمند تحت فرماندهی یک زعیم عالیقدر است. رمز موفقیت حزب‌الله لبنان این است که زعیمی همچون سیدحسن نصرالله دارد. نُجَباء هم اگر به حرف زعیم و رهبرش [شیخ اکرم الکعبی] گوش فرادهد، اتحاد موجود را حفظ کند و روحیه استقلال‌طلبی خود را از دست ندهد، روند موفقیت‌هایش را تثبیت خواهد کرد.

وی در پایان، واکنش مطلوب مقاومت اسلامی نُجَباء به رویکرد خصمانه آمریکا را "هدف‌گذاری برای آینده"، "شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" و "شناسایی دقیق تهدیدات" دانست و تأکید کرد: فعالیت اجتماعی، سازندگی و کمک به ارتقای سطح زندگی مردم منطقه نیز در چارچوب مقاومت تعریف می‌شود و نیروهایی مانند نُجَباء با تکیه بر خرد جمعی می‌توانند از این طریق به بازتولید و نهادینه‌سازی ارزش‌ها بپردازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها