برای کاهش فشار در غوطه شرقی؛

تروریست ها به زودی در جنوب سوریه عملیات نظامی آغاز می‌کنند

تروریست ها به زودی در جنوب سوریه عملیات نظامی آغاز می‌کنند
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 12:28

عناصر ارتش آزاد اعلام کردند که در حال بررسی آغاز عملیاتی در جنوب سوریه هستند تا به زعم خود بتوانند فشار بر روی هم کیشان تروریست خود در غوطه را کاهش دهند.

العالم _ سوریه

عناصر وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد» سوریه برای کمک به همرزمان خود در غوطه شرقی دمشق دست به کار شدند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارتش آزاد اعلام کرده است به منظور کمک به تروریستهای محاصره شده  در غوطه و کم کردن حجم عملیات ارتش سوریه در این منطقه، در جنوب سوریه و استان درعا عملیات نظامی را علیه نیروهای مقاومت آغاز خواهند کرد.

«أبو حسام» سرکرده نظامی گروه تروریستی «قوات شباب السنة» اعلام کرد که گروههای ارتش آزاد «با هم همکاری داریم و در حال بررسی آغاز نبردی در جنوب کشور هستیم تا بر عملیات نظامی در غوطه تأثیر بگذاریم».

ابوحسام با اشاره به اینکه درگیری ارتش آزاد با گروه تروریستی «جیش خالد بن الولید» در غرب استان درعا، توان این گروه را از بین برده است، در عین حال مدعی شد که عملیات نظامی را علیه ارتش سوریه آغاز خواهند کرد تا به زعم خود، واقعیت میدانی را تغییر دهند.

وی در پایان مدعی شد که مسائلی درباره ادغام گروههای تروریستی معارض حاضر درجنوب سوریه مطرح شد، ولی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

در همین راستا، روزنامه القدس العربی با اشاره به احتمال عملیات نظامی ارتش آزاد در جنوب سوریه، اعلام کرد که هدف از این عملیات کاهش فشار بر تروریستهای حاضر در غوطه خواهد بود.

 گروههای معارض تروریستی حاضر در درعا از چند روز پیش اعلام بسیج عمومی کردند و از عناصر خود خواستند آمادگی خود را برای حمله به اهداف ارتش سوریه در این استان افزایش دهند.
«ناصر الحریری» فعال معارض اعلام کرد که رخدادهای غوطه شرقی مستقیما بر «جبهه جنوب» تأثیر خواهد گذاشت؛ به ویژه اینکه «اظهارات [سرگئی] لاوروف وزیر خارجه روسیه نشان میدهد که پس از پایان [عملیات ارتش سوریه در] غوطه، در منطقه جنوب، معارضان نابود خواهند شد».

الحریری اعلام کرد که تا کنون گروههای تروریستی حاضر در جنوب سوریه تحرک دسته جمعی انجام نداده‌اند.

استان درعا اخیرا شاهد هرج و مرج و کشتار میان گروههای تروریستی است و منابع محلی تأکید دارند که پدیده ربایش افراد غیر نظامی نیز افزایش یافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها