ظریف: اتحادیه اروپا باید آمریکا را ملزم به رعایت برجام کند

ظریف: اتحادیه اروپا باید آمریکا را ملزم به رعایت برجام کند
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 09:30

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه خود بر روی توییتر نوشت: به وزیر خارجه فرانسه گفتم که ا اتحادیه اروپا باید آمریکا را ملزم به رعایت برجام کند.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در صفحه خود بر روی توییتر توضیحاتی در خصوص دیدار روز یکشنبه خود با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود ارائه کرد.

وی نوشت: در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه گفتم: اتحادیه اروپا باید ایالات متحده را ملزم به رعایت برجام کرده بجای اینکه با تکرار خواسته های نامربوط آن کشور تلاش کند آمریکا را راضی نماید.  برای دفاع از توافق هسته ای، حرف زدن صرف کافی نیست؛ به ویژه از آن جهت که ایالات متحده حتی بر سر راه پایبندی اتحادیه اروپا به برجام مانع ایجاد می کند.

ظریف افزود: ایالات متحده و اروپایی ها باید به جای زیر سوال بردن برنامه موشکی ایران، تزریق صدها میلیارد دلار تسلیحات را به منطقه ما متوقف کنند. برنامه موشکی ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد محدود نشده است ولی برای بازدارندگی از تکرار رنجی که مردم ما در موشک باران صدام - که با حمایت غرب انجام شد - متحمل می شدند ضروری است.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه نوشت: ایران از ابتدا، راه حل های سیاسی برای بحران های سوریه و یمن پیشنهاد داد و همیشه آماده همکاری برای صلح در منطقه بوده است؛ البته با شرکای جدّی که هدف مشابهی داشته باشند و نه بازی های تبلیغاتی برای جلب رضایت(ترامپ). 

پربیننده ترین خبرها