آنکارا: اردوغان، پوتین و روحانی نشست سه جانبه برگزار می‏‌کنند

آنکارا: اردوغان، پوتین و روحانی نشست سه جانبه برگزار می‏‌کنند
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 11:58

وزارت خارجه ترکیه از نشست سه جانبه سران کشورهای ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه در ماه آینده میلادی خبر داد.

العالم-ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه در نشست خبری اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین و حسن روحانی به ترتیب روسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران ماه آینده میلادی(ماه آوریل) درباره سوریه نشست برگزار می‌کنند.

به گزارش اسکای نیوز، «حامی آکسوی» افزود: از واشنگتن می‎خواهیم که همه سلاح‎‌هایی که تحویل شبه نظامیان کُرد داده است، پس بگیرد.

وی گفت: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه داوزدهم مارس به مسکو و نوزدهم همین ماه نیز به واشنگتن سفر خواهد کرد.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه توافق کردند چندی پیش توافق کرده بودند که دومین دور گفت‌وگوها درباره سوریه با حضور سران تهران، مسکو و آنکارا، در شهر استانبول برگزار شود.

اولین نشست سه جانبه صلح سوریه با حضور حسن روحانی، اردوغان و پوتین در تاریخ 1 آذر و در شهر سوچی روسیه برگزار شده بود.

اردوغان و پوتین تاکید کردند نیروهای مسلح ترکیه و روسیه که برای نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه حضور دارند، همکاری بیشتری در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی که آتش‌بس را نقض می‌کنند، داشته باشند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 16 ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

فارس

پربیننده ترین خبرها