پوتین: روسی‌های متهم به دخالت در انتخابات آمریکا شاید در روسیه تحت تعقیب قرار بگیرند

پوتین: روسی‌های متهم به دخالت در انتخابات آمریکا شاید در روسیه تحت تعقیب قرار بگیرند
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 21:38

رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفته اتباع کشورش که به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم شده‌اند ممکن است در روسیه تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

العالم - اروپا

اتباع کشور روسیه که توسط ایالات متحده به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور متهم شده‌اند، در صورت نقض قوانین روسیه ممکن است در کشور خودشان تحت پیگیرد قانونی قرار بگیرند.

این مطلب را «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز که بخش‌هایی از آن روز سه‌شنبه پخش شده، بیان کرده است. 

پوتین گفت: «در صورتی که معلوم شود که آنها واقعاً قوانین روسیه را نقض کرده‌اند، به عدالت سپرده خواهند شد. اگر آنها قوانین روسیه را نقض نکرده باشند، دلیلی برای تعقیب قضایی آنها وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «در نهایت، باید این را بدانید که اتباع روسیه مشمول قوانین روسیه هستند نه قوانین آمریکا و این مسئله همین‌طور هم باقی خواهد ماند.»  

«رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، 13 تبعه روس و سه کشور مستقر در این کشور را به دخالت در این انتخابات به نفع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا متهم کرده است. 

پوتین اضافه کرد: «اگر کسی واقعاً باعث نگرانی شما می‌شود، بایستی به صورت رسمی این را به اطلاع ما برسانید و اسنادی که آنها را تأیید می‌کنند را برای ما ارسال کنید. لطفاً برای ما توضیح دهید آنها به چه چیزی متهم هستند، بعداً ما آن را بررسی می‌کنیم.»

روسیه قبلاً چندین بار اتهامات آمریکا درباره دخالت در انتخابات آمریکا را ردکرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها