رایزنی های جابری انصاری در ژنو

رایزنی های جابری انصاری در ژنو
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 21:35

جابری انصاری و روسای هیات‌های اعزامی روسیه و ترکیه و دی میستورا امروز در ژنو ضمن رایزنی درباره آخرین تحولات سوریه بر ادامه این گفتگوهای چهار جانبه و تحکیم ارتباط سازنده بین روندهای آستانه و ژنو تاکید کردند.

العالم - ایران / سیاسی

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه که در ادامه سفر خود به سوریه و دیدار و رایزنی با مسئولان بلند پایه این کشور، دیروز وارد ژنو شد، امروز (سه شنبه) پانزدهم اسفند ٩٦ با الکساندر ورشینین و سدات اونال روسای هیات های اعزامی روسیه و ترکیه (شرکای ایران در روند آستانه) و استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها که بصورت پی در پی و در قالب دو، سه و چهارجانبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر امروز برگزار شد پیرامون روند اعاده صلح و آرامش به سوریه، پی گیری نتایج کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و برنامه نشست آتی آستانه که قرار است در سطح وزرای خارجه سه کشور ضامن برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد. 

هیات های سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده دبیرکل سازمان ملل همچنین توافق کردند این گفتگوهای چهارجانبه با هدف پی گیری نتایج روند آستانه و مصوبات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و تحکیم ارتباط سازنده بین روندهای آستانه و ژنو ادامه یابد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها