پنتاگون :

ایران سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را عملیاتی کرده است

ایران سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را عملیاتی کرده است
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 17:46

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون گزارش داد که ایران سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را عملیاتی کرده و این مسئله نگرانی مقامات آمریکا و اسرائیل را درپی داشته است.

العالم-آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که سامانه‌های پدافند موشکی S300 که ایران از روسیه خریداری کرده، پس از استقرار اکنون عملیاتی شده است.

آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون گزارش داد که ایران پس از دریافت، استقرار و آزمایش سامانه‌های S300، اکنون آنها را عملیاتی کرده و این مسئله مقامات امنیتی آمریکایی و اسرائیلی را به شدت نگران کرده است.

سرهنگ «رابرت اشلی» رئیس این آژانس طی گزارشی در کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: «(پس از عملیاتی شدن S300) اکنون ایران از توانایی سامانه موشکی زمین به هوا با قابلیت جابجایی سریع و برد بلند برخوردار است.»

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» مقامات اسرائیلی و آمریکا معتقدند که این سامانه‌ها توانمندی‌های ایران را به نسل جدید ارتقا می‌دهد. استقرار و عملیاتی شدن سامانه‌های S300 نشان دهنده اهمیت و ارزش تحویل دادن جنگنده‌های F35 آمریکایی به اسرائیل است.

اشلی تاکید کرد که عملیاتی شدن S300 نشان داد که ایران به ارتقای توانمندی‌های تسلیحاتی متعارف برای بازداشتن رقبا، دفاع از سرزمین و کنترل معابر نفوذ مانند تنگه هرمز در زمان وقوع درگیری نظامی ادامه می‌دهد.

وی همچنین به افزایش توان موشکی ایران اعتراف کرد و گفت: «ایران به منظور افزایش اثربخشی سامانه‌های موشکی خود همچنان بُرد، کشندگی و دقت موشک‌های خود را ارتقاء می‌دهد. تهران احتمالاً معتقد است که انجام این کار ارزش بازداری و عملیاتی این سامانه‌ها را بالا می‌برد.» 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها