مثلث برمودایی دیگر کشف شد! هولناک‌تر از قبلی

مثلث برمودایی دیگر کشف شد! هولناک‌تر از قبلی
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 21:17

حتماً تا حالا چیزهایی را در مورد مثلث برمودا در بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا شنیده بودید. ولی آیا خبری از مثلث آلاسکا دارید؟

العالم - گوناگون

مرزهای مثلث آلاسکا از بارو در ساحل شمالی ایالت آنکاروج (Anchorage) شروع‌شده و تا جونو (Juneau) و رشته‌کوه‌های Barrow ادامه دارد. صدها مأموریت امداد و نجاتی که هرساله توسط نیروهای نظامی این منطقه صورت می‌گیرد، به‌ندرت به ردی از بدن زنده یا مرده‌ی افراد منجر می‌شود.

اولین بار پس از ناپدید شدن هواپیمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا Hale Boggs توجه همگان به مثلث آلاسکا جلب شد. این اتفاق با یکی از گسترده‌ترین عملیات امداد و نجات کشور همراه بود و در آن حدود یکصد هواپیما چندین روز به جستجو پرداختند. ولی هیچ نتیجه‌ای به همراه نبود! هیچ‌چیز.

اما این تنها هواپیمای گم‌شده در منطقه نبود. چندین سال قبل از آن یک هواپیمای نظامی همراه با ۴۴ سرنشین بدون باقی گذاشتن هیچ ردی ناپدید شد. یک سسنا Cessna 340 حامل خلبان و چهار سرنشینش هم کمی پیش‌تر غیب شده بود و هرگز دوباره خبری از آن شنیده نشد.

این ناپدید شدن‌های بدون سرنخ در سرزمین‌های آلاسکا مورد عجیبی نیست. پرونده‌های گم‌شدن افراد برای تمام اهالی منطقه امری عادی است. از سال ۱۹۸۸ بیش از ۱۶۰۰۰ نفر در مثلث برمودای آلاسکا ناپدید شده‌اند. 

نظریات مختلفی درباره این موضوع مطرح می‌شود که برخی دلایل علمی و برخی هم خرافی مطرح می‌کنند. بعضی‌ها معتقدند احتمال دارد به علت ماهیت یخی و برفی بودن منطقه، هواپیماهای سقوط کرده منجر به ریزش بهمن شده و زیر برف دفن شوند. بعضی هم معتقدند که ‌این هواپیماها شاید توسط یخچال‌های طبیعی بلعیده شدند. چراکه این یخچال‌ها ممکن است از بیرون یخ‌هایی بسیار سفت و نفوذناپذیر به نظر برسند، اما درواقع آن‌ها حالت لانه زنبور دارند و درونشان حفره‌های خالی یافت می‌شود. برخی دیگر هم نظریات عجیبی مثل وجود پاگنده را مطرح کردند. 

آخرین خبر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها