پليس رژيم صهيونيستی تظاهرات معترضان يهودی را سركوب كرد

پليس رژيم صهيونيستی تظاهرات معترضان يهودی را سركوب كرد
جمعه 18 اسفند 1396 - 01:41

یهودیان تندرو در اعتراض به سربازگیری اجباری دست به راهپیمایی زدند.     

خبرگزاری فلسطین گزارش داد: یهودیان تندرو حریدیم در اعتراض به سربازی اجباری -به عنوان جایگزینی برای یادگیری تورات- بعد از ظهر پنجشنبه تجمع و راهپیمایی کردند.
همزمان با انجام این راهپیمایی ایلیت شاکید وزیر دادگستری اسرائیل از ارائه پیش نویس قانونی برای معافیت یهودیان حریدیم از خدمت نظامی خبر داد.
پایگاه اینترنتی  " والاه "  اسرائیل گزارش داد شاکید وزیر دادگستری اسرائیل یکشنبه آینده قصد دارد پیش نویس قانونی را به کمیته وزارتی قانونگذاری ارائه کند، بر اساس این قانون که یواف بن تسور عضو پارلمان اسرائیل ارائه کرده است یهودیان حریدیم از خدمت نظامی معاف شده و به عنوان محصلان علوم دینی به تحصیل تورات می پردازند.
تنظیم پیش نویس این قانون و ارائه آن به کمیته وزارتی قانونگذاری برای تایید، تلاشی برای حل هرچه سریعتر بحرانی است که در ائتلاف کابینه وجود دارد.
این طرح هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است و قرار است کمیته وزارتی قانونگذاری، آن را در صورتی تایید می کند که همراه با یادداشتی قانونی از سوی افیحای مندلبلیت مشاور قضایی دولت باشد.
یهودیان حریدیم یهودیان بنیادگرا و شاخه ای از یهودیت ارتدکس هستند. آنان باورهایشان را به طور مستقیم برگرفته از موسی و تورات نازل شده بر او در طور سینا میدانند. حدود یازده درصد جمعیت اسرائیل حریدیاند که اغلب در محله ها و شهرکهای تماماً ارتدوکسنشین زندگی میکنند.
کودکان حریدی در مدرسه عمدتاً تورات و تلمود میخوانند. پسرها باید در بزرگسالی و در حقیقت تا پایان عمر بیشتر وقتشان را صرف تحصیل این متون مذهبی کنند.
شبکه الجزیره مباشر هم از سرکوب تظاهرات معترضان در قدس خبر داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها