وزیر خارجه ترکیه مطرح کرد؛

تروریست‌ها در اروپا در بهشت هستند

تروریست‌ها در اروپا در بهشت هستند
جمعه 18 اسفند 1396 - 12:06

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه گروه پ.ک.ک در اروپا از طرق مختلف درآمد کسب می‌کند، تاکید کرد تروریست‌ها نباید احساس کنند که اروپا بهشت آنهاست.

العالم _ ترکیه

 «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز گذشته (پنجشنبه)  تلویحا گفت که اروپا برای تروریست‌ها مانند بهشت است.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری مشترک با «کارین کنایسل» همتای اتریشی خود گفت: «تروریست‌ها نباید احساس کنند که در اروپا در بهشت هستند. باید با همه تروریست‌ها یکسان برخورد کرد.»

منظور وزیر خارجه ترکیه از لفظ تروریست‌ها در این اظهارات، اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بود که در اروپا نیز فعالیت‌هایی دارند. پ.ک.ک از سوی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» چاووش‌اوغلو همچنین توضیح داد که پ.ک.ک به سادگی در اروپا از طرق مختلف مانند «اخاذی، خیریه یا قاچاق سلاح و دارو» درآمد کسب می‌کنند.

وی همچنین درباره عملیات نظامی «شاخه زیتون» در شمال سوریه نیز گفت زمانی که این عملیات تکمیل و منطقه عفرین از شبه‌نظامیان کُرد پاکسازی شود، مردم می‌توانند برای زندگی به خانه‌هایشان بازگردند.

گروه پ.ک.ک از سال 1984 مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های 30 ساله کشته شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها