ادعای وندی شرمن در مورد مذاکرات هسته‌ای

ادعای وندی شرمن در مورد مذاکرات هسته‌ای
جمعه 18 اسفند 1396 - 15:25

مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد دولت اوباما در واکنش به خبر دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی، از تجربه قبلی خود در مذاکره با ایران سخن گفت.

العالم - آمریکا

«وندی شرمن»، مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در واکنش به خبر دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی، به بیان تجربه قبلی خود در رابطه بامذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت.

وی با اشاره به دشوار بودن اینگونه مذاکرات گفت: «این [به توافق رسیدن با کره شمالی] در هر شرایطی به زمان زیادی نیاز دارد.»

شرمن که خود در دولت بیل کلینتون وظیفه هماهنگ‌سازی سیاست‌های دولت آمریکا در قبال کره شمالی را برعهده داشت، در ادامه مدعی شد: «وقتی ما تصمیم به مذاکره با ایران گرفتیم، قبل از آنکه مذاکرات را شروع کنیم، یک توافقنامه کامل ۱۰۰ صفحه‌ای نوشتیم؛ بنابراین [از قبل] می‌دانستیم به چه چیز‌هایی می‌خواهیم برسیم. این توافقنامه به طرز باورنکردنی، مفصل و فنی بود.»

شایان ذکر است کاخ سفید شب گذشته در بیانیه‌ای از موافقت ترامپ با دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، خبر داد. به گفته مشاور امنیت ملی کره جنوبی که برای ابلاغ پیام رهبر کره شمالی به واشنگتن سفر کرده، این دیدار در ماه مه (دو ماه دیگر) برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها