عضو انجمن حقوق بشر بحرين:

سخنان آل خليفه بیانگر مقابله با مردم و رهبران مخالف بود

سخنان آل خليفه بیانگر مقابله با مردم و رهبران مخالف بود
دوشنبه 5 تير 1391 - 18:47

بيروت (العالم) - فعال سياسي و عضو انجمن حقوق بشر بحرين گفت: سخنراني اخير حمد بن عيسي آل خليفه ،شاه بحرين، شعارهاي توخالي و بيانگر نوعي مقابله با مردم و رهبران مخالف بود.

"ابراهيم المدهون" عصر دوشنبه درگفت وگوبا شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين سخنراني در واقع نوعي مقابله مذهبي و اشاره به گروه مشخصي بود كه در آن شيخ عيسي احمد قاسم يكي ازعلماي برجسته مذهبي و عبدالله الغريفي و ديگر دانشمندان را  كه در سخنراني هايشان مردم را به وحدت فرا مي خوانند، خطاب قرار داد.

المدهون تصريح كرد: سخنراني شاه بحرين به هيچ وجه بيانگر پذيرش اجراي برنامه كامل اصلاحات در كشور نبود.

وي گفت: كشور از مدتها پيش برنامه اي در اين زمينه نداشته و سخنراني هاي شاه و دولتمردان بحرين بيشتر انشا و شعارهاي توخالي است و هيچ اعتباري ندارد زيرا اگر اصلاحات واقعي صورت مي گرفت كشور اكنون به اين وضعيت دچار نمي شد.
 
فعال سياسي و عضو انجمن حقوق بشر بحرين افزود: همه كشورها به جز خاندان حاكم به مشكلات مردم بحرين اعتراف كرده اند اما رژيم بحرين فقط در انديشه راهكارهاي امنيتي است و هرگونه راه حلي را پس زده است.

وي اظهار داشت: شاه بحرين در سخنراني خود حسن نيتي نداشت و اگر واقعا براي اجراي اصلاحات جدي بود گزارش شريف بسيوني رييس كميته حقيقت ياب و توصيه هاي آن را اجرا مي كرد.

المدهون گفت: اگر رژيم بحرين به توصيه هاي بسيوني عمل مي كرد هم اكنون همه كارمندان و كارگران  اخراج شده مجددا به كارگيري مي شدند و رژيم با مخالفان نيز مذاكره مي كرد و خواسته هاي آنها را كه برگرفته از منشور عمل ملي و قانون اساسي سال 1973 است ، ناديده نمي گرفت. 

وي تاكيد كرد ما با خاندان حاكم مخالف نيستيم  بلكه با كساني كه دستانشان به خون مردم بي گناه آلوده شده است ضديت داريم، همه آنها بايد محاكمه شوند حتي اگر به اين خاندان منسوب باشند.
 
المدهون گفت: رژِيم بايد براي نشان دادن حسن نيت و عزم جدي براي انجام اصلاحات واقعي، زندانيان سياسي و رهبران مخالف را آزاد كند زيرا كميته بسيوني كه شاه بحرين آن را تعيين كرده بود، نيز در گزارش خود اين افراد را زندانيان عقيده توصيف كرده بود كه بايد آزاد شوند.

Ma.14:33.25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها