در چهاردهمین جمعه خشم؛

زخمی شدن شماری از فلسطینیان در درگیری با نظامیان صهیونیست

  زخمی شدن شماری از فلسطینیان در درگیری با نظامیان صهیونیست
جمعه 18 اسفند 1396 - 17:04

شماری از شهروندان فلسطینی عصر جمعه در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در چندین نقطه تماس در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه زخمی شدند.

العالم _ فلسطین اشغالی

درگیری بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در چهاردهمین جمعه خشم بار دیگر در مناطقی از کرانه باختری رود اردن و نوار غزه آغاز شد.

فلسطینیان هر جمعه در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تظاهرات ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی برگزار می کنند.

درگیری فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی پس از آن رخ داد که فلسطینیان در محکومیت تصمیم ترامپ تظاهرات کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در قدس اعلام کرد نزدیک به 50 هزار فلسطینی نماز جمعه این هفته را در صحن های مسجد الاقصی اقامه کردند.

نمازگزارن از ساعات اولیه صبح زود و به رغم تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی به سوی مسجد الاقصی حرکت کردند. میدان شهداء در شهر نابلس در شمال کرانه باختری رود اردن نیز صحنه برپایی نماز جمعه بود. ده ها نفر در نماز جمعه در نابلس حضور داشتند و به سخنان شیخ احمد شوباش خطیب جمعه گوش دادند.

همچنین درگیری هایی بین شهروندان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی در روستای المزرعه الغربیه و ورودی شمالی شهر البیره در مرکز کرانه باختری رود اردن رخ داد.

صدها نفر از شهروندان فلسطینی نماز جمعه را در اراضی روستای المزرعه القبلیه که رژیم صهیونیستی تهدید به مصادره آن ها کرده است اقامه کردند.

درگیری هایی در ورودی شمالی شخر البیره پس از حرکت ده ها جوان فلسطینی به سوی این مکان نیز رخ داد و فلسطنیان راه های ارتباطی و مواصلاتی را بستند و به سوی نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند.

شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری رود اردن و منطقه بابا الزاویه در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود نیز صحنه درگیری های شدید بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بود. 

پربیننده ترین خبرها