اختلاف در دولت آمریکا بر سر دیدار ترامپ و کیم

اختلاف در دولت آمریکا بر سر دیدار ترامپ و کیم
شنبه 19 اسفند 1396 - 06:55

سناتور آمریکایی تصریح کرد، دولت آمریکا درباره دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی دچار دودستگی شده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سناتور اد مارکی عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت ماساچوست و از اعضای کمیته روابط خارجی سنا در گفتگو با این شبکه گفت: تعامل با کشورهای دیگر خوب است. بنده از یک سال پیش خواهان گفتگوی مستقیم آمریکا و کره شمالی بوده ام. پس اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند تحولی مثبت است.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که دیپلماسی همانند ورزش تیمی است. اما الان می بینیم که رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا از این تصمیم ترامپ حتی اطلاع نداشته است. آمریکا فعلا در کره جنوبی، سفیر ندارد. آمریکا درباره مسئله کره شمالی، فرستاده ویژه ندارد. باید کارهای بسیاری به منظور آمادگی مقدماتی انجام شود تا اینکه مشخص شود اهداف راهبردی آمریکا در ملاقات مذکور چیست. الان اصلا مشخص نیست که هیچ اقدامی برای این منظور انجام شود آن هم برای دیداری که ظاهرا قرار است در کمتر از دو ماه دیگر انجام شود.

سناتور مارکی در ادامه افزود: دولت آمریکا باید بلافاصله اقداماتش را برای معرفی کردن افرادی شروع کند که در کره جنوبی نقش واسطه را ایفا کنند یا اینکه فرستاده ویژه در امور کره شمالی باشند. دولت آمریکا باید تیمی را مشخص کند که وزارت امورخارجه بتواند برای این دیدار از آن استفاده کند.

به گفته وی، در حال حاضر به نظر می رسد که این تصمیم، سیاست خاص و اقدام دیپلماتیک خاص رئیس جمهور ترامپ است. برای اینکه این تصمیم به موفقیت منجر شود او باید تیمی کامل را در میدان مستقر کند . اما در حال حاضر، او چنین تیمی را ندارد و باید بلافاصله افرادی را منصوب کند که برای تحقق اهداف بلندمدت تر بتوانند به او کمک کنند. این مسئله در هشت هفته قابل حل شدن نیست باید راهبردی بلندمدت تدوین شود و نه اینکه فقط فرصتی برای انداختن عکس باشد و درواقع این دیدار، فرصتی دیپلماتیک باشد. برای اینکه این نتایج محقق شود، رویکرد دیپلماتیک مستمر نیاز است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها