بشارالجعفری مطرح کرد؛

140 نامه دمشق به سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی تروریست‌ها نادیده گرفته شده است

140 نامه دمشق به سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی تروریست‌ها نادیده گرفته شده است
شنبه 19 اسفند 1396 - 10:09

نماینده سوریه در سازمان ملل با اشاره به ارسال بیش از صد نامه به شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، از نقش منفی عربستان، ترکیه و قطر در بحران سوریه به شدت انتقاد کرد.

العالم _ سوریه

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا و همپیمانانش همچنان از تروریستهای حاضر در سوریه حمایت می‌کنند.

الجعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هدف آمریکا و همپیمانانش از طرح ادعاهای دروغ درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی صرفا حمایت از تروریستهاست.

وی تصریح کرد که کشورهای حامی تروریسم در سوریه عادت کرده اند که استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه ای برای خود قرار دهند تا مانع از پیشروی ارتش سوریه شوند و از این مسئله چند بار به عنوان اهرم فشاری علیه حکومت سوریه استفاده کرده‌اند.

این مسئول سوری خاطر نشان کرد، دولت سوریه به شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی بیش از 140 نامه فرستاده است.

الجعفری اعلام کرد که در این نامه ها اطلاعات موثقی درباره مواد شیمایی تروریستها موجود بود؛ موادی که کشورهای حامی تروریسم، انان را در اختیار تروریستها قرار داده بودند.

وی در ادامه تأکید کرد که دبیر خانه شورای امنیت عمدا این اطلاعات موثق را نادیده گرفت.

این مسئول سوری درباره نقش برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم در سوریه گفت: رژیمهای عربستان و قطر و شماری از رژیمهای [حاشیه] خلیج [فارس] از گروههای تروریستی در سوریه حمایت کرده و در آن بحران به وجود آوردند.

الجعفری در خصوص حمایتهای ترکیه از تروریستها نیز اعلام کرد که آنکارا نیز در «حمایت از تروریسم سهیم است؛ چرا که مرزهای خود را در برابر دهها تروریست باز کرد تا وارد سوریه شوند، روند تجهیز تسلیحاتی و تأمین مالی آنان را سهولت بخشید، در خاک خود برای آنان اردوگاههای آموزشی ایجاد کرد» و مواد شیمیایی سمی در اختیار آنان گذاشت.

وی در پایان درباره حملات ترکیه به شهر عفرین هم تأکید کرد که سوریه از دفاع از یک وجب از خاک خود کوتاه نخواهد آمد؛ حال در برابر گروههای تروریستی باشد یا «نیروهای متجاوز اشغالگر ترکیه»، آمریکا یا اسرائیل.

فارس

پربیننده ترین خبرها