مسکو تأکید کرد:

تلاش گروه های تروریستی برای جدایی از "النصره"

تلاش گروه های تروریستی برای جدایی از
شنبه 19 اسفند 1396 - 11:06

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که عناصر مسلح مستقر در غوطه شرقی دمشق می کوشند بر سر جدایی از جبهه النصره مذاکره کنند.

العالم - سوریه

سرتیپ "یوری یفتوشیکو"، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه با اعلام این خبر تصریح کرد: "برخی از نمایندگان گروه های مسلح با تماس های گسترده با نیروهای دولتی سوریه و مرکز آشتی روسیه راهی را برای جدا شدن از گروه تروریستی جبهه النصره پیدا کنند".

این افسر روس با اشاره به این موضوع که اوضاع در غوطه شرقی همچنان به شدت پیچیده است خاطرنشان کرد که ظرف 24 ساعت گذشته به دلیل گلوله باران مداوم منطقه توسط تروریست ها، هیچ غیر نظامی موفق به ترک آنجا نشده است.

سرتیپ "یفتوشینکو" تصریح کرد گذرگاه موقتی که به سمت "جسرین - الملیحه" باز شده است برای دومین روز پیاپی باز می ماند و تمام عوامل زیرساختی آماده ایمنی بخشیدن به این گذرگاه هستند. همچنین یک درمانگاه سیار و مرکزی برای توزیع وعده های غذایی گرم در محل مستقر شده اند. اتوبوس ها نیز آماده انتقال مردم به مناطق امن هستند.

رئیس مرکز آشتی روسیه اعلام کرد: تلاش های بسیاری برای بازگردان اوضاع امنیتی به شرایط طبیعی در گذرگاه ذی معبر نزدیک اردوگاه الوافدین در اطراف دمشق صورت گرفته است.

یفتوشنکو گفت نمایندگان این مرکز روسی در 9 مارس امنیت عبور کاروان بشردوستانه مشترک سازمان ملل و هلال احمر سوریه به شهر دوما در ریف دمشق را تأمین کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که 74 تن مواد غذایی و دارو با 13 کامیون به این شهر ارسال شده اند.

208

پربیننده ترین خبرها