سازمان بحرینی آلمانی حقوق بشر:

13 زندانی سیاسی زن در زندان های بحرین

13 زندانی سیاسی زن در زندان های بحرین
شنبه 19 اسفند 1396 - 13:58

سازمان حقوق بشر بحرینی آلمانی از حاکمان بحرین خواست به حقوق زنان احترام بگذارند. این سازمان با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی زن، خواستار آزادی فوری زنان زندانی شد.

العالم - بحرین

این سازمان در بیانیه خود ضمن تبریک روز جهانی زن به زنان بحرینی، شجاعت و استقامت و سخت کوشی آنها را در راه مطالبه حقوق سیاسی، اجتماعی و مدنی پایمال شده شان توسط رژیم آل خلیفه را ستود.

این سازمان وضعیت 13 زن زندانی را که به دلایل سیاسی زندانی شده اند و احکام ظالمانه ای شامل 3 تا 5 سال زندان در حق آنها صادر شده است، رصد کرده است.

این سازمان تأکید کرده است که حکومت بحرین معمولا به شکنجه های روانی و جسمی زندانیان زن، شأن انسانی آنها را پایین می آورد؛ مأموران آل خلیفه در زندان معمولا از تعرض جنسی علیه زنان به عنوان شکنجه استفاده می کنند. این نوع شکنجه علیه استاد ابتسام الصایغ، فعال حقوقی بحرینی که به جرم فعالیت های حقوقی و البته با اتهام های سیاسی ساختگی بازداشت شد، اعمال شد. وی هر لحظه در معرض بازداشت دوباره است.

این سازمان همچنین از حکومت بحرین خواست برای اثبات ادعای خود در خصوص احترام به حقوق زنان، دست از اعمال فشار بر فعالان حقوقی و بازداشت آنها بردارد.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها