آخرین جزئیات انتقال پایتخت از تهران

آخرین جزئیات انتقال پایتخت از تهران
شنبه 19 اسفند 1396 - 16:10

عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت، گفت: در جلسه اخیر شورا اعضا مکلف شدند تا چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند.

العالم - ایران

ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ساماندهی مرکز  سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهرانبا اشاره به جلسه اخیر این شورا، گفت: این جلسه با حضور اسحاق جهانگیری رئیس شورا و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع مشکلات و گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت یکی از مهمترین  مسائل مطروحه در این جلسه بود، افزود: در این جلسه اعضا مکلف شدند که چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند که این موضوع گامی به جلو بوده و  رئیس جمهور نیز از این موضوع حمایت کرده است.

عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت با بیان اینکه در حال حاضر 225 دانشگاه کوچک و بزرگ در این شهر وجود دارند که این دانشگاه‌ها به مرکزی برای جذب جمعیت از تمام ایران به تهران شده است، تصریح کرد:خروج دانشگاه‌ها، پادگان‌ها کارخانه‌های بزرگ و همچنین انتقال پایتخت سیاسی و اداری از تهران مکمل یکدیگر هستند، که باید اجرایی شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با یادآوری اینکه تمرکززدایی اداری و مالی از تهران و شهرهای بزرگ در دستورکار این شورا قرار دارد، اظهار داشت:اجرای  همه مواردی که ذکر شد در  قالب طرحی که به قانون تبدیل شده مطرح و تنها نیاز به تصمیم‌گیری و اراده سیاسی دارد.

ابوترابی با بیان اینکه آئین‌نامه اجرایی این قانون (انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور) تاکنون تدوین نشده است، گفت:مقرر شده تا در جلسه بعدی شورا که در اواخر اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، مسئولان وزارت راه و شهرسازی آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور را به اعضای شورا ارائه دهند.

مشرق

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها