نگرانی از "بهره‌برداری" کیم از دیدار با ترامپ!

نگرانی از
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 02:11

سناتور دموکرات ایالت ماساچوست ابراز نگرانی کرد، کره شمالی از دیدار با رئیس جمهور آمریکا به نفع خود بهره برداری کند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، الیزابت وارن در گفتگو با این شبکه درباره سیاست ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی گفت: من بسیار خوشحالم که می بینم دولت کنونی در آمریکا به سمت رویکردی دیپلماتیک درباره کره شمالی حرکت می کند. علت اساسی این است که هیچ راه حلی صرفا نظامی برای مسئله کره شمالی وجود ندارد. این فقط نظر من نیست بلکه ژنرالهای ما در میدان نیز همین نظر را دارند. بنابراین خیلی خوب است که ما به سمت دیپلماسی حرکت می کنیم.

وی افزود: اما مشکل این است که این مذاکرات بسیار پیچیده است و مسائل بسیار زیادی در آن مطرح است و این در حالیست که وزارت خارجه آمریکا سر و سامان درستی ندارد. ما در کره جنوبی سفیر نداریم. ما دستیار وزیر خارجه در امور این منطقه را نداریم. جاهای خالی بسیار زیادی در وزارت خارجه و به طور خاص در رابطه با این منطقه وجود دارد و این مسئله اهمیت دارد.

سناتور آمریکایی ادامه داد: وقتی شما وارد چنین مذاکراتی می شوید، مهم است که اول افراد مربوط به آن را در وزارت خارجه و همچنین در منطقه داشته باشیم که بتوانند مشورتهای لازم را درباره اقتصاد ما و اهداف نظامی ما بدهند و بازیگران صحنه را خوب بشناسند و تاریخ را بدانند. من دوست دارم رئیس جمهور کشورم موفق شود و وقتی رئیس جمهورم در مذاکراتی مثل این موفق می شود، در واقع آمریکا موفق می شود و این مسئله ما و کل جهان را امنتر می کند. اما من بسیار نگران هستم که رئیس جمهور ترامپ وارد این مذاکرات شود و مورد بهره برداری رژیم کره شمالی قرار گیرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها