سئول: کره شمالی در موضع گیری درباره نشست های آینده محتاط است

سئول: کره شمالی در موضع گیری درباره نشست های آینده محتاط است
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 07:25

سخنگوی وحدت کره جنوبی گفت: سکوت کره شمالی در مورد نشست های آینده خود با ایالات متحده و کره جنوبی، احتمالا به این دلیل است می خواهند جانب احتیاط را رعایت کند.

العالم- آسیا 

به گزارش ایرنا از رویترز 'بایک تای هیون' روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در سئول افزود: ما یک پاسخ رسمی رسانه ای از کره شمالی در مورد نشست سران کره شمالی و آمریکا و همچنین سران دو کره نه دیده ایم و دریافت نکرده ایم.
او گفت: من احساس می کنم آنها با احتیاط به این موضوع نگاه می کنند و نیاز به زمان دارند تا موضع خود را سازماندهی کنند.
وی افزود: رسانه های کره شمالی هفته گذشته دیدار هیات بلند مرتبه کره جنوبی به پیونگ یانگ را منعکس کردند اما در مورد دعوت 'کیم جونگ اونگ' رهبر این کشور، برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا و رییس جمهور کره جنوبی در ارتباط با بحث در مورد آینده برنامه هسته ای پیونگ یانگ، سکوت کرده اند.
ترامپ موافقت کرده است تا در پایان ماه مه با 'کیم جونگ اون' ملاقات کند و دیدار سران دو کره نیز تا پایان ماه آوریل برگزار می شود اجلاس سران دو کره در روستای مرزی پانمونجوم برگزار می شود اما محل برگزاری دیدار رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی هنوز مشخص نشده است.
بایک گفت: دو کره در مورد جزئیات اجلاس سران موافقت کردند، اما از زمان بازگشت هیات کره جنوبی از کزه شمالی، پیونگ یانگ تا کنون به طور رسمی به این نشست واکنشی نشان نداده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی در حال تلاش برای گرم کردن روابط بین دو کره است اما رسانه های دولتی این کشور همچنان ایالات متحده و ژاپن را به واکنش از نوع جنگی تهدید می کنند با این حال تهدیدات رسانه ای کره شمالی، در مقایسه با سال های قبل کاهش یافته است.
'چونگ ایویونگ' رییس دفتر امنیت ملی و 'سو هون' رییس سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، فرستادگان ویژه 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی به کره شمالی، جهت بحث و تبادل نظر در مورد بحران شبه جزیره با روسای جمهور چین و ژاپن، امروز دوشنبه راهی توکیو و پکن خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها