سازمان عفو بین الملل اعلام کرد:

احداث پایگاه های نظامی در روستاهای مسلمانان میانمار

 احداث پایگاه های نظامی در روستاهای مسلمانان میانمار
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:12

سازمان عفو بین الملل امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که دولت میانمار در محل روستاهایِ "سوختۀ" مسلمانان روهینگیا پایگاه های نظامی احداث کرده است.

العالم - آسیا     

"تیرانا حسن" یکی از مسئولان عفو بین الملل در مصاحبه با فرانس پرس گفت: مدارک جدیدی که سازمان عفو بین الملل جمع کرده و در گزارش خود آورده است ، نشان می دهد که دولت میانمار در روستاهای مسلمانان آوارۀ روهینگیا که باید به روستاهای خود برگردند ، پایگاه های نظامی احداث کرده است.           

عفو بین الملل در گزارشی با عنوان "بازسازی راخین" با استناد به تصاویر ماهواره ای و مصاحبه ها اعلام کرد: دولت میانمار از ابتدای سال 2018 شتابزده به احداث پایگاه های نظامی در روستاهای مسلمانان آواره می پردازد.

حدود 700 هزار نفر از مسلمانان ساکن استان راخین میانمار از ماه اوت 2017 برای  فرار از جرایم و جنایات فجیع و شرم آور ارتش این کشور به بنگلادش فرار کرده اند.

سازمان ملل متحد ، سازمان های حقوق بشری و بسیاری از کشورهای غربی اعلام می کنند که ارتش میانمار به بهانۀ مبارزه با شورشیان مسلح شروع به اخراج مسلمانان روهینگیا از کشور خود کرده است.

عفو بین الملل با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرد : به عنوان مثال ؛ روستای " کان کیا " در منطقه " مونگدو " در خشونت های اسل 2017 به خاکستر تبدیل شد و دولت در محل این روستا پایگاه های نظامی و یک باند فرود هواپیما احداث کرده است .

یک پایگاه نظامی نیز در روستای " این دین " احداث شده است روستایی که ارتش میانمار سپتامبر 2017 اذعان کرد که 10 مسلمان روهینگیا را در آن اعدام کرده بود.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها