پیروزی حزب راست در انتخابات پارلمانی کلمبیا

پیروزی حزب راست در انتخابات پارلمانی کلمبیا
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 13:22

حزب راست کلمبیا که مخالف توافقنامه صلح با شورشیان سابق است، در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد.

العالم - آمریکا 

هر چند حزب راست در انتخابات پارلمانی اکثریت آراء را به دست نیاورده است ولی پیروزی این حزب باعث نگرانی درباره تداوم اجرای توافقنامه صلح  شده است توافقنامه ای که سال 2016 بین دولت و گروه شورشی سابق " جنبش نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا" امضاء شد.

جنبش نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا قدیمی ترین و قدرتمندترین گروه شورشی فعال در قاره آمریکا بود که پس از صلح کردن با دولت مرکزی نام خود را به "فارک" تغییر داد.

مردم کلمبیا برای اولین بار از حدود نیم قرن پیش تاکنون بدون هیچ ناآرامی و ناامنی در انتخابات مشارکت کردند.

حزب راست " مرکز دمکراتیک" به ریاست "آلوارو اوریبه" که مخالف توافقنامه صلح است ، 19 کرسی از کرسی های مجلس سنا و 33 کرسی از کرسی های مجلس نمایندگان را به دست آورد.

توافقنامه صلح در ماه نوامبر 2016 امضاء شد و طبق این توافقنامه ؛ باید 10 کرسی از مجموع 280 کرسی پارلمان به فارک اختصاص یابد.

بیش از 36 میلیون نفر در کلمبیا جائز شرایط مشارکت در انتخابات پارلمانی بودند.  

انتخابات ریاست جمهوری نیز به زودی برگزار می شود و اولین دور این انتخابات روز 27 مه و دومین دور نیز روز 17 ژوئن 2018 برگزار خواهد شد .

"خوان مانوئل سانتوس" رئیس جمهوری کلمبیا انتخابات پارلمانی را امن ترین و شفاف ترین انتخابات تاریخ معاصر این کشور توصیف کرد . سانتوس تاکنون 2 بار سمت ریاست جمهوری را به دست گرفته است و طبق قانون اساسی نمی تواند برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشود و مساله دیگر اینکه حزب سانتوس به نام حزب راست میانۀ" اتحاد ملی" به علت چند پروندۀ فساد محبوبیت خود را از دست داده است. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها