مشكلي كه نخست وزیر قذافی در تونس آشکار کرد !

مشكلي كه نخست وزیر قذافی در تونس آشکار کرد !
چهارشنبه 7 تير 1391 - 17:59

اقدام دولت تونس در تحويل البغدادي المحمودي آخرين نخست وزير رژيم معمر قذافي به ليبي باعث اختلاف نخست وزيري و رياست جمهوري تونس شده است، اختلافي که بعيد است حتي شوراي موسسان هم بتوانند آن را حل و فصل کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبري العالم، رييس جمهور تونس تحويل البغدادي المحمودي به ليبي را محكوم  کرده و می گوید نخست وزير فراتر از اختيارات خود عمل كرده است، این در حالیست که دولت تونس نيز اعلام مي كند كه با اطلاع رييس جمهوري حكم تحويل البغدادي را صادر كرده است.

در این حال يك فعال رسانه اي تونسي در گفتگو با العالم، كارايي شوراي موسسان در حل بحران جاري ميان رياست جمهوري و نخست وزيري را بعيد دانست.

 "برهان بسيس" در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: فكر نمي كنم كه شوراي موسسان بتواند بحران جاري ميان رياست جمهوري و نخست وزيري را حل كند؛ اين بحران زماني بروز كرد كه دستور اخراج البغدادي المحمودي آخرين نخست وزير ليبي در دوره قذافي صادر شد.
فعال رسانه ای تونسی، افزود: شوراي ملي موسسان، بازتاب دهنده وضع حاكم بر تونس است كه به توزيع قدرت ميان سه نهاد منجر شده است، نخست وزيري با اختيارات محدود، رياست جمهوري و رياست شوراي موسسان.
بسيس تاكيد كرد: جنبش النهضه و حزب التكتل كه دو حزب از سه حزب حاکم در کشور و نماينده اكثريت شوراي موسسان هستند، مخالف كشمكش درباره مساله البغدادي المحمودي در این شورا هستند، مساله اي كه ممكن است به سلب اعتماد از دولت منجر شود.
فعال رسانه ای تونسی، افزود: در واقع پرونده البغدادي بهانه اي است براي ايجاد گسست در پيكره سه حزب حاکم كه اين مساله اكنون حاصل شده است.
برهان بسيس با تاكيد بر اين كه مردم تونس خواهان دولتي قدرتمند و با اختيارات تصميم گيري واضح و روشن هستند ، خاطر نشان كرد: از آن جا كه گروه حاكم بر كشور از سه حزب تشكيل شده است، دستيابي به انسجام كافي براي تصميم گيري هاي سياسي دشوار است و اين مشكلي واقعي است كه پرونده البغدادي المحمودي از آن پرده برداشت.
27-19:06
26


پربیننده ترین خبرها