مذاکره ترامپ با کیم و افزایش احتمال جنگ!

مذاکره ترامپ با کیم و افزایش احتمال جنگ!
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 06:04

مذاکره‌کننده ارشد سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفته دولت فعلی کشورش ممکن است کاری کند که گفت‌‌وگو با کره شمالی به پیش‌درآمدی برای جنگ تبدیل شود.

 

العالم - آمریکا

«وندی شرمن»، مذاکره‌کننده ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران که به دولت «بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا درباره کره شمالی هم مشورت می‌داد در مصاحبه‌ای به توصیف سناریویی پرداخته که دولت فعلی کشورش ممکن است از رهگذر مذاکره با کره شمالی، جنگ با این کشور را کلید بزند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اینکه «گفت‌وگو قطعاً بهتر از جنگ است» هشدار داد استفاده نادرست از دیپلماسی، ممکن است بهانه جنگ را جور کند.

شرمن گفت: «خطر بزرگتر این است که رئیس‌جمهور و تیمش این تلاش دیپلماتیک را انجام دهند، اما بعداً به خاطر به دست نیاوردن تک‌تک خواسته‌هایشان ناامید شوند و پیش‌درآمد جنگ را ایجاد کنند».

او اضافه کرد: «گزینه‌های بسیار زیادی هستند که لازم است امتحان شوند و اگر رئیس‌جمهور احساس کند همه باید راهی را بروند که ایالات متحده می‌خواهد، احتمالاً به توافق نخواهیم رسید و خودمان را در میانه جنگ خواهیم یافت».

شرمن در بخش دیگری از این مصاحبه اعتراف کرد که در حال حاضر سکان هدایت روابط آمریکا و کره شمالی را پیونگ‌یانگ به عهده دارد.

او درباره کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است: «او قادر بوده رئیس‌جمهور ایالات متحده - یعنی قدرتمندترین رهبر در کل دنیا - را به همان اتاقی بکشد که خودش در آن حاضر است گو اینکه آنها هر دو، هم‌تراز هستند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها