رد پیشنهاد شاه بحرین برای پرداخت خون بها

درخواست بحرینی ها برای قصاص سران آل خلیفه

درخواست بحرینی ها برای قصاص سران آل خلیفه
پنج‌شنبه 8 تير 1391 - 14:15

لندن (العالم)- سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه بحرين گفت: مردم بحرين دريافت غرامت در قبال خون شهيدان را نمي پذيرند و خواستار قصاص عاملان به شهادت رسيدن فرزندانشان هستند.

عبدالرئوف الشايب " روز پنجشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، برمخالفت قاطعانه مردم بحرين با تلاش هاي رژيم آل خليفه براي ناديده گرفتن خون شهدا از طريق تلاش براي پرداخت خسارت و غرامت مالي به خانواده هاي شهدا تاكيد كرد.

الشايب با اشاره به پیشنهاد حمد بن عیسی شاه بحرین برای پرداخت مبالغی به خانواده های شهدا گفت: خون شهدا و نواميس ما ، متاع و كالا نيست كه رژيم آل خليفه بتواند براي آن ها بهايي تعيين كند.

وي افزود: تعرض هايي كه به نواميس مردم در زندان ها صورت گرفت و يا خون هايي كه ريخته شد، قابل جبران نيستند، از اين رو مردم خواهان قصاص عاملان جرم و جنايت بعد از شناسايي آنان هستند.

سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه بحرين خاطرنشان كرد: مسوولان بحريني شمار شهداي انقلاب را هفده نفر اعلام كرده اند كه اين مساله به منزله ناديده گرفتن كل موضوع است.

الشايب با اشاره به اینکه رژيم از كشتار شهروندان بحريني ابراز تاسف و یا اقرار به گناه نکرده است ، افزود : اين رژيم درصدد دور زدن اين قضيه است و مي خواهد كه با پرداخت غرامت بر خون شهدا سرپوش بگذارد.

آلوده بودن دستان شاه بحرين و فرزندان او به خون شهروندان

وي در ادامه گفت: حمد بن عيسي آل خليفه شاه بحرين و فرزندان جلاد وي كه به طور مستقيم در شكنجه زندانيان دست داشتند، عامل كشتار بسياري از شهروندان هستند.

الشايب خاطرنشان كرد: خواسته ما مبني بر سرنگوني رژيم آل خليفه در واقع به منزله ارفاق درحق آنان است؛ زيرا بايد خواهان قصاص عادلانه باشيم چون دستان همه آنان به خون مردم بحرين آغشته است.

وي گفت: انقلاب مردم بحرين ،  منحصر بفرد است و اغلب دولت هاي عربي به اين انقلاب ظلم كردند.

الشايب افزود: بحرين تنها كشوري است كه همانند رژيم صهيونيستي به اعطاي تابعيت سياسي اقدام كرد، افزون براين اغلب ساكنان آن از جمله شيعيان و اهل تسنن با ظلم و ستم روبرو هستند و تنها خاندان آل خليفه در رفاه و آسايش به سر می برند..

وي گفت: در بحرين ارتش ملي وجود ندارد و همه نيروهاي ارتش از مزدوران و افرادي هستند كه تابعيت سياسي گرفته اند و حتي يك سرباز شيعه در ارتش این کشور وجود ندارد.

الشايب خاطرنشان كرد: در حالي كه بحرين يكي از كشورهاي نفت خيز حوزه خليج فارس و سرشار از نفت است اما ملت آن فقير و گرسنه هستند.
28-15:21

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها