اخراج وزیر مشاور دولت مستعفی یمن از عدن به درخواست امارات

اخراج وزیر مشاور دولت مستعفی یمن از عدن به درخواست امارات
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 21:54

وزیر مشاور دولت مستعفی یمن که اخیرا خواستار آزادی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از حصر خانگی در ریاض و بازگشت او به جنوب یمن شده بود، از عدن اخراج شد.

العالم - یمن

«صلاح الصیادی» وزیر مشاور دولت مستعفی یمن امروز (سه شنبه) به دستور نیروهای اماراتی، شهر عدن مرکز جنوب یمن را ترک کرده است.

«سمیر النمری» خبرنگار شبکه الجزیره در یمن در این باره گفت که « ائتلاف سعودی در واکنش به درخواست الصیادی برای برگزاری تظاهرات در حمایت از بازگشت منصور هادی به عدن، خواستار اخراج او از عدن شده است.»

اظهارات بی‌سابقه وزیر مشاور دولتی مستعفی یمن درباره بازداشت و بازداشت خانگی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور در ریاض، صدق ادعاهای رسانه‌‏ای مربوط به بازداشت هادی را اثبات کرد.

الصیادی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور گفت که  هادی هم اکنون تحت اقامت اجباری در «ریاض» قرار دارد.

او خواستار برگزاری تظاهرات در جنوب یمن در حمایت از منصور هادی شد و اعلام کرد که یمنی‌ها برای آزادی منصور هادی و بازگشتش به عدن باید به خیابان‎ها بیایند.

این در واقع اولین اعتراف یک مسئول ارشد دولت مستعفی یمن درباره اقامت اجباری منصور هادی در ریاض است، در حالی که فعالان یمنی پیش از این به صورت گسترده‎ای در شبکه های اجتماعی به این موضوع پرداخته بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها