سوريه در باره ترور مسئول حماس تحقيق مي كند

جمعه 9 تير 1391 - 04:54

دمشق (العالم) - كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي گفت: سوريه تحقيقات لازم را براي مشخص شدن ابهامات مربوط به ترور مسئول حماس در دمشق انجام مي دهد.

"احمد ابوهدبه" روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، سرويس هاي اطلاعاتي غرب و سازمان جاسوسي صهيونيستي موساد را به دست داشتن در ترور كمال حسين غناجه از مسئولان جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) متهم كرد.

خبرها حاكي است كه رژيم صهيونيستي با استفاده از ناآرامي ها در سوريه چهارشنبه (7تيرماه) كمال حسين غناجه مسئول نظامي جنبش حماس را در اطراف دمشق ترور كرد.

ابوهدبه گفت: شيوه اي كه اين مسئول حماس ترور شده است، نشان دهنده اين است كه موساد دراين ترور دست داشته است.

كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: از زمان شروع ناآرامي ها در سوريه ، سرويس هاي امنيت اسرائيل ستادي ويژه را براي پي گيري اوضاع ميداني در سوريه تشكيل دادند.

وي اظهار داشت: حضور در نا آرامي ها و درگيري هاي سوريه ، از طريق شبكه اي گسترده از سرويس هاي اطلاعاتي صورت مي گيرد و نشانه هايي كه در ترورهاي برخي از فرماندهان عملياتي و نظامي ديده مي شود ، حاكي از دست داشتن سرويس هاي اطلاعاتي موساد در ترور است و نشان مي دهد كه اجراي اين عمليات براي موساد آسان بوده است.

ابوهدبه تصريح كرد: قبل از عمليات ترور، جار و جنجالي در محافل امنيتي رژيم صهيونيستي به راه افتاد كه سياست ترورها ديگر فايده اي ندارد اما برخي ها بر اين باور بودند كه اين شيوه، ترفند نهادهاي امنيتي رژيم صهيونيستي و يكي از اصولي است كه عمليات سرويس هاي امنيتي اين رژيم براساس آن صورت مي گيرد.

كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي گفت: شرايطي كه در سوريه و برخي كشورهاي عربي حاكم است ، زمينه اي بسيار  مساعد را براي سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي در جهان به ويژه براي موساد فراهم كرده است كه به اجراي طرح ها و توطئه هاي خود اقدام كنند و شواهد نشان دهنده دست داشتن موساد در تحولات سوريه است.

وي افزود: سوريه با بزرگ ترين جنگ اطلاعاتي در طول تاريخ روبرو است و سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي برخي كشورهاي عربي و غربي در اوضاع و تحولات اين كشور دست دارند.

Swh -06-19-12

پربیننده ترین خبرها