هشدار مسکو درباره عدم فعالیت رسانه‌های انگلیسی در روسیه

هشدار مسکو درباره عدم فعالیت رسانه‌های انگلیسی در روسیه
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 09:30

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، در صورت تعطیلی شبکه تلویزیونی«راشا تودی» از سوی لندن، حتی یک رسانه انگلیسی هم دیگر در روسیه فعالیت نخواهد داشت.

العالم _ اروپا

"ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه تلویزیون «راسیا-1» تاکید کرد، حتی یک رسانه گروهی انگلیسی در روسیه فعالیت نخواهد کرد، اگر لندن تصمیم به توقف پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روسیه بگیرد.

پیش از این شرکت تنظیم کننده رسانه‌ای انگلیس «Ofcom» از امکان لغو پروانه فعالیت شبکه تلویزیونی «راشاتودی» در این کشور خبر داد، در صورتیکه دولت انگلیس بطور قطعی به این نتیجه برسد که روسیه در مسمومیت "سرگئی اسکریپال" جاسوس سابق روس (کارمند سابق اداره مرکزی اطلاعات روسیه) دست داشته است.

مقامات شبکه «راشاتودی» ضمن مخالفت با مواضع «Ofcom»، چنین تصمیمی را خارج از چارچوب وظایف آن و مغایر با حق آزادی رسانه‌ای ارزیابی کردند.

لازم به یادآوری است که "سرگئی اسکریپال" 66 ساله، کارمند سابق اداره مرکزی اطلاعات روسیه و دختر 33 ساله وی "یولیا" در تاریخ 5 ماه مارس (14 اسفند) شهر سولبریز انگلیس به وسیله یک ماده «فلج کننده اعصاب» مسمومیت شدید پیدا کرده و به بیمارستان منتقل شدند.  

سرگئی اسکریپال در سال 2010 ، بعد از تبادل جاسوسان بین روسیه و آمریکا به کشور انگلیس پناهنده شده بود.

وزارت خارجه روسیه پیش از این اتهام وارده به مسکو در مورد دست داشتن احتمالی در این حادثه غم انگیز را موکدا تکذیب کرده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها