توضیح «النجباء» عراق درباره دیدار محرمانه با طرف‌های سعودی در بیروت

توضیح «النجباء» عراق درباره دیدار محرمانه با طرف‌های سعودی در بیروت
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 12:34

جنبش النجباء عراق خبر دیدار با طرف‌های سعودی در بیروت و رایزنی با آنها را شایعه و دروغین خواند.

العالم _ عراق

دفتر اطلاع‌رسانی جنبش «النجباء» از گروه‌های زیرمجموعه «الحشد الشعبی» طی بیانیه‌ای درباره اخبار منتشر شده مبنی بر رایزنی این گروه با طرف‌های عربستانی توضیح داد.

در این بیانیه آمده است: آنچه که برخی رسانه‌ها درباره دیدار ما با «وضاح الصدید» بدنام ( رئیس حزب «تجمع العزه الوطنی» و عضو ائتلاف انتخاباتی «التضامن»)؛ منتشر کرده‌اند، صحت ندارد و این خبر صرفا آرزوی آنهاست که محقق نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دستهایمان را با ارتباط با رژیم وهابی و سعودی که بازیچه صهیونیست‌هاست و نیز دنباله‌ها و مزدوران این رژیم آلوده نکرده و نخواهیم کرد و همچنان مقابل باطل و ظلم در جهان خواهیم ایستاد.

این در حالی است که پایگاه خبری عربی «هاف پست» ادعا کرده بود که سه‌شنبه 6 مارس گذشته در یکی از هتل‌های بیروت، وضاح الصدید با شماری از اعضای جنبش النجباء و سرایا الخراسانی دیدار و رایزنی کرده است و به آنها اعلام کرده که عربستان تمایل دارد با این دو گروه مسلح وارد مذاکره شود و رهبران آنها را برای سفر به این کشور، دعوت کند.

این پایگاه خبری در ادامه ادعای خود نوشت: رهبران این گروه‌های مسلح نیز پاسخ داده‌اند که پس از رایزنی با مقامات ارشدشان پاسخ این دعوت را خواهند داد. الصدید نیز برای سفر به بغداد تحت حمایت این گروه‌های مسلح ابراز آمادگی کرده است.

وضاح الصدید که خود زمانی در یک گروه مسلح سنی عضو بود، از ساکنان استان «صلاح الدین» عراق است که در حال حاضر ریاست ائتلاف نیروهای سنی عراق را برعهده دارد و در انتخابات آتی این کشور نیز شرکت کرده است. وی تحت حمایت عربستان سعودی است و در محافل سیاسی عراق به مرد عربستان در عراق معروف است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها