حماس: سرنخ‌هایی در مورد عاملان حمله به خودوری نخست وزیر فلسطین داریم

حماس: سرنخ‌هایی در مورد عاملان حمله به خودوری نخست وزیر فلسطین داریم
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 18:57

فرمانده نیروهای امنیتی جنبش حماس در نوار غزه می‌گوید هویت عاملان تعرض به کاروان نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را می‌داند

العالم-فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد عاملان حمله به کاروان «رامی‌ حمدالله»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دارد.

سرتیپ «توفیق ابونعیم»، فرمانده نیروهای امنیتی غزه (وزیر کشور حماس در غزه) روز چهارشنبه اعلام کرد که جنبش حماس اطلاعات و اسامی افرادی را که در حادثه انفجار کاروان نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دست داشتند، در اختیار دارد.

او ادامه داد، «تحقیقات در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد و به محض پایان این تحقیقات، گزارش مفصلی در این ارتباط منتشر خواهیم کرد».

فرمانده نیروهای امنیتی حماس در غزه افزود: «سرنخ‌ خوبی در این ارتباط به دست آوردیم؛ ولی نیازمند همکاری با مقامات مربوطه هستیم تا همه زوایای پنهان این حادثه کشف و معلوم گردد».

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای امنیتی جهت پیگیری تحقیقات در خصوص حادثه تعرض به کاروان رامی الحمدلله خبر داد و گفت که عملیات‌هایی برای بازداشت عاملان این حادثه در چارچوب تحقیقات مذکور صورت گرفته است.

به گزارش وبگاه »العرب الیوم»، سرتیپ ابونعیم گفت که وزارت کشور نوار غزه مسئول مستقیم حمایت از شخصیت‌های حاضر در این منطقه است و تنها کسی که از حادثه تعرض به کاروان حام نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بهره برداری می‌کند رژیم صهیونیستی تا پروند آشتی ملی گروه‌های فلسطین را به بن بست بکشاند.

سه ‌شنبه (دیروز) در جریان بازدید رامی الحمدلله  و سرتیپ «ماجد فرج»، رئیس اطلاعات ملی تشکیلات خودگردان فلسطین از نوار غزه، 3 خودروی بمب‌گذاری شده به هنگام عبور کاروان آن‌ها در گذرگاه بیت حانون منفجر شد؛ افراد ناشنسا بعد از این انفجار شروع به تیراندازی به سمت این کاروان کردند و با نیروها و محافظان الحمدلله درگیر شدند.

از همان ابتدا، انگشت‌های اتهام متوجه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شد و مخالفان این جنبش مدعی هستند که حماس قصد ترور نخست وزیر نشکلات خودگردان فلسطین را داشت.

جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» ماه اکتبر سال گذشته توافقی به امضار رساندند که طی آن این جنبش داوطلبانه خواستار تحویل اداره بخش نوار غزه را به تشکیلات خودگردان شد ولی این توافق تا به لین حظه به صورت کامل اجرا نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها