ظریف وارد باکو شد

ظریف وارد باکو شد
پنج‌شنبه 24 اسفند 1396 - 11:12

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان روز پنجشنبه وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

العالم - ایران / سیاسی

ظریف بنا به دعوت رسمی المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و برای تقویت صلح و امنیت در منطقه و توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی چهار جانبه ،به باکو سفر کرده است .

نشست امروز با شرکت «المار محمدیار اف » وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ،« مولود چاووش اوغلو » وزیر امورخارجه ترکیه ، «محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «میخائیل جانیل دیز» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه گرجستان ،برگزارمی شود .

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز پس از دیدارهای دو جانبه و سه جانبه با همتایان خود، در نشست چهار جانبه وزیران کشورهای یاد شده درباره تقویت صلح وثبات و امنیت منطقه ، همکاری های اقتصادی ، حمل و نقل ، انرژی ، گردشگری ، فرهنگی و دیگرموضوعات مورد علاقه تبادل نظر و مذاکره کند .
این اولین نشست چهار جانبه وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، جمهوری اسلامی ایران و گرجستان است .

پیش از این در ششم دسامبر 2017 میلادی وزیران امورخارجه ترکیه ، گرجستان و جمهوری آذربایجان و در بیستم دسامبر سال 2017میلادی هم وزیران امورخارجه ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان در باکو نشست های سه جانبه داشتند.

محمدیاراف پیشتر اعلام کرده است :نشست چهارجانبه باکو با هدف توسعه روابط این کشورها برگزار می شود و به گسترش همکاری های منطقه ای نیز تحرک خواهد بخشید.

پربیننده ترین خبرها