سردار دهقان: نیروهای مسلح به هر تهدیدی پاسخ کوبنده خواهند داد

سردار دهقان: نیروهای مسلح به هر تهدیدی پاسخ کوبنده خواهند داد
پنج‌شنبه 24 اسفند 1396 - 17:42

مشاور فرمانده کل قوا گفت: نیروهای مسلح کشورمان از بعد آموزش سازماندهی و آمایش در سطحی قرار دارند که به هر نوع تهدید پاسخ کوبنده خواهند داد.

العالم-ایران/سیاسی

سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت:  به حمدالله سال 96 برای کشور ایران در حوزه دفاعی چه در حوزه  سخت افزاری یعنی ساخت و تولید تجهیزات و چه در حوزه حضور منطقه ای و پیروزی های جبهه مقاومت سال بسیار پر باری بود.

وی افزود:  ملت ما به طور طبیعی پذیرفته‌اند که دشمنان  ما از هیچ اقدامی علیه کشورمان فروگذار نکرده اند. از این رو نیروهای مسلح در زمینه تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز خود که جهت مقابله با برنامه‌های دشمن بدان نیازمندند، به سطح بازدارندگی رسیده‌اند. اکنون صنایع دفاعی ما به درجاتی از توان طراحی و تولید رسیده اند که می‌توانند این نیازها را در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن تامین کنند. همچنین نیروهای مسلح کشورمان از بعد آموزش سازماندهی و آمایش در سطحی قرار دارند که به هر نوع تهدید  پاسخ کوبنده خواهند داد.

وزیر سابق دفاع وجود فرماندهی معظم کل قوا مهمترین نقطه قوت نیروهای مسلح  دانست و افزود: پایگاه اصلی قدرت نیروهای مسلح ما ملت آگاه ایران است که دشمن خود را می‌شناسد، توطئه های او را می‌فهمد و به موقع در مقابل دسیسه‌های آنها وارد میدان می‌شود. از این روست که همواره برنامه‌های دشمن با ناکامی رو به رو می شود.

سردار دهقان به موفقیت‌های  جمهوری اسلامی ایران در حوزه محور مقاومت اشاره کرده و افزود: خدا را شکر اکنون چیزی به عنوان سازمان داعش وجود ندارد و  نیروهای مردمی و ارتش‌های عراق و سوریه با همکاری و مشاوره‌ای که ما با آنها داشتیم، توانستند منطقه را از لوث وجود داعش؛ این  دست ساز آمریکایی_صهیونیستی و تکفیری پاک کنند.

وی ادعای  امریکا، اسرائیل  و عربستان سعودی را در زمینه مقابله با داعش را دروغین خواند و ادامه داد: با وجود تمامی سخنان آنان در زمینه مقابله با این گروه تروریستی، آنچه که برای ملت ما و همه ملت ها ثابت شد، این بود آنها در زمانی که داعش در تنگنا قرار می‌گرفت به کمک آن رفته و با کمک‌های تسلیحاتی و سازماندهی داعش را یاری می‌کردند. به عبارت بهتر آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی ها  به مانند پدران معنوی همواره در کنار این گروه تروریستی قرار داشتند.

مشاور فرمانده کل قوا در بخش پایانی صحبت‌های خود گریزی هم به موضوعات امنیتی داخلی زد و گفت:  به رغم تمامی طراحی ها دشمن ما  سال موفقی را  پشت سر گذاشتیم. آنها قصد داشتند در دی، بهمن و اسفند امسال با برنامه ریزی‌ها و نیز اقدامات تبلیغی به همراه هماهنگی با عناصر خود در داخل و خارج کشورمان،  یک فضای ناامنی و آشوب را در ایران ایجاد کنند و نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و ثبات امنیت برخوردار نیست. اما خوشبختانه نه تنها  این بار هم تیرشان  به سنگ خورد بلکه باید بگوییم طراحان این توطئه بایستی فاتحه فعالیت‌های خود را بخوانند زیرا این ملت نشان داد که بیدار است؛ به حرف دیگران گوش نمی‌کنند و تنها در مسیر صحیح که همانا راهیست که رهبری آن را ترسیم کرده، حرکت می کند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها