وزير خارجه كره شمالی وارد سوئد شد

وزير خارجه كره شمالی وارد سوئد شد
پنج‌شنبه 24 اسفند 1396 - 23:52

وزیر امور خارجه کره شمالی روز پنجشنبه در چارچوب سفری دو روزه وارد سوئد شد.

سوئد احتمال دارد در برگزاری دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نقش داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری فرانس از استکهلم، ری یونگ هو  Ri Yong Ho ساعت 18 و 15 دقیقه ( 17 و 15 دقیقه )وارد فرودگاه آرلاندا Arlanda استکهلم شد.
وی قرار است با مارگوت والستروم Margot Wallstrom همتای سوئدی خود دیدار کند. سوئد حافظ منافع آمریکا در پیونگ یانگ است.
پیش بینی می شود خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، نشست احتمالی بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی و سرنوشت آمریکایی های زندانی در کره شمالی محور این دیدار باشد.
رسانه های بین المللی گمانه زنی هایی را مبنی بر انتخاب احتمالی سوئد به عنوان محل برگزار این نشست مطرح کرده اند.
وزارت امور خارجه سوئد از مطرح کردن این احتمال خودداری و اعلام کرد  این مذاکرات به نقش محافظت کنسولی که سوئد نزد آمریکا، کانادا و استرالیا  در پیونگ دارد مربوط می شود.
این وزارتخانه اعلام کرد ری و والستروم همچنین  درباره اوضاع امنیتی در شبه حزیره کره، موضوعی که در برنامه کاری شورای امنیت سازمان ملل متحد رده نخست را دارد و سوئد عضو غیر دایم این شورا در 2018 - 2017 است  گفتگو خواهند کرد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد چو کانگ ایل Choe Kang Il معاون اداره آمریکا وزارت امور خارجه کره شمالی در این سفر وزیر امور خارجه این کشور را همراهی می کند.
یک منبع در پایتخت چین به یونهاپ اعلام کرد  ما نمی توانیم احتمال تماس بین کره شمالی و آمریکا  را در طول سفر ری به سوئد رد کنیم.
وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد در طول این دیدار کنفرانس خبری برگزار نمی شود اما جمعه شب در پایان دیدارها بیانیه ای صادر خواهد شد.
بعد از ماه ها تنش و تهدید به جنگ در خصوص برنامه هسته ای پیونگ یانگ یک مقام بلند پایه کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد احتمال دارد قبل از پایان ماه مه نشستی بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون  برگزار شود.
ترامپ احتمال چنین دیداری را تایید اما کره شمالی موضع خود را اعلام نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها