دختر شاه عربستان در پاريس تحت پيگرد قضايی قرار گرفت

دختر شاه عربستان در پاريس تحت پيگرد قضايی قرار گرفت
جمعه 25 اسفند 1396 - 05:50

یک قاضی در فرانسه با صدور حکمی دختر پادشاه عربستان سعودی را تحت پیگرد بین المللی قرار داد. یک منبع آگاه نزدیک به دستگاه قضایی فرانسه ضمن اعلام این خبر گفت این حکم در پی حمله یکی از محافظان شاهزاده حصه، دختر پادشاه عربستان سعودی، به کارگری در مقابل آپارتمان محل اقامتش در پاریس صادر شده است. 

خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم امانوئل جری  Emmanuel Jarryاز پاریس نوشت: این منبع آگاه گفت خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای بازجویی در خصوص اتهاماتی علیه یکی از محافظانش تحت پیگرد قرار گرفته است. این محافظ شاهزاده حصه با اتهاماتی مانند خشونت مسلحانه، آدم ربایی، سرقت و تهدید به مرگ روبروست. سفارت عربستان سعودی در پاریس درباره این موضوع توضیحی نداد. تلاش خبرگزاری رویترز برای اطلاع از موضع سخنگویان دولت سعودی یا دربار این کشور نیز راه به جایی نبرد. 
حکمی که بر اساس آن دختر پادشاه عربستان سعودی تحت پیگرد قرار گرفته است در ماه دسامبر گذشته صادر شده است. این حکم در شرایطی صادر شده که روابط ریاض و پاریس به مرحله حساسی وارد شده است. 
فرانسه در زمان ریاست جمهوری فرانسوا اولاند، رئیس جمهور پیشین این کشور، روابط نزدیکی با دولت های عرب منطقه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، برقرار کرده بود. این نزدیکی روابط به علت مواضع تند فرانسه در خصوص مسئله هسته ای ایران بود. با این حال، ولیعهد 32 ساله عربستان سعودی در خلال ماه های گذشته به سراغ تقویت روابط کشورش با آمریکا رفته است، زیرا امانوئل مکرون، رئیس جمهور کنونی فرانسه، به دنبال بهبود و تقویت روابط پاریس با تهران است. ایران ، رقیب منطقه ای عربستان سعودی محسوب می شود. 
قرار است محمد بن سلمان در اوایل ماه آوریل به فرانسه سفر کند. البته، این سفر تا کنون چندین بار به تعویق افتاده است. دلیل این تعویق افتادن ها تا حدودی سفرهای محمد بن سلمان به انگلیس و آمریکا بوده است. 
دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز به درخواست ها برای اظهار نظر درباره صدور حکم قضایی علیه دختر پادشاه عربستان سعودی پاسخی نداد. 

پربیننده ترین خبرها