لاوروف:

امیدواریم ائتلاف آمریکایی از توجیه کردن تروریست‌ها در غوطه شرقی دست بردارد/ کسانی که به دنبال تجزیه سوریه هستند، مذاکرات آستانه را قبول ندارند

امیدواریم ائتلاف آمریکایی از توجیه کردن تروریست‌ها در غوطه شرقی دست بردارد/ کسانی که به دنبال تجزیه سوریه هستند، مذاکرات آستانه را قبول ندارند
جمعه 25 اسفند 1396 - 11:03

وزیر امور خارجه روسیه گفت مذاکرات آستانه، اهمیت خود در حل بحران سوریه و کمک به حل سیاسی این بحران اثبات کرده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک سرگئی لاوروف در نشست افتتاحیه وزرای خارجه ایران و ترکیه و روسیه در آستانه امروز جمعه 16 مارس گفت: کسانی که به دنبال تجزیه سوریه هستند، مذاکرات آستانه را قبول ندارند.

وی افزود: روشن است کسانی که تمام قوانین بین المللی را نقض کرده و قطعنامه 2254 را زیر پا گذاشته اند، برای تجزیه سوریه و براندازی حکومت آن تلاش می کنند.

وی در ادامه گفت: نتیجه این حرکت شکل گیری امارت های مختلفی زیر سیطره و کنترل عوامل و بازیگران خارجی به جای یک دولت بسیار مهم در خاورمیانه است و این اقدام با اهداف ما در آستانه همخوانی ندارد.

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که ائتلاف آمریکایی از توجیه کردن تروریست‌ها در غوطه شرقی دست بردارد.

لاوروف همچنین تهدید آمریکا به حمله به دمشق را غیر قابل قبول دانست.

قرار است دور نهم از مذاکرات آستانه در اواسط ماه مه آینده برگزار شود. تاریخ دقیق برگزاری این مذاکرات در بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای ضامن اعلام می شود.

نشست وزرای خارجه کشورهای ضامن یعنی ایران، روسیه و ترکیه امروز جمعه در آستانه برگزار می شود و وزرا درباره نتایج تلاش های خود را برای حل بحران سوریه گفتگو می کنند.

208

پربیننده ترین خبرها