تکذیب خبر درگذشت شاه مغرب

تکذیب خبر درگذشت شاه مغرب
شنبه 26 اسفند 1396 - 01:42

رسانه های مغربی ششم اسفند خبری در خصوص بیماری «محمد ششم» شاه مغرب و عمل جراحی وی در پاریس منتشر کردند و چند هفته بعد برخی رسانه ها و همچنین کاربران شبکه های اجتماعی خبرهایی مبنی بر درگذشت وی را منتشر کردند که این خبر تکذیب شد.

العالم-مغرب

تارنمای خبری مغربی« le360» نوشت،برخی سعی کردند پس از عمل جراحی شاه مغرب، اینگونه القا کنند که او درگذشته است اما به سرعت مشخص شد این خبر دروغ بوده و محمد ششم در حال گذراندن دوران نقاهت است و از پاریس کشور را اداره می کند.

این تارنمای خبری، یک تارنمای خبری مرتبط با جبهه پولیسارو را که مخالف دولت مغرب است ،عامل انتشار این شایعه دانست و نوشت، سخت نگفتن محمد ششم از زمان انجام عمل جراحی با مردم به معنای درگذشت او نیست.

از سوی دیگر «سفیان البحری» مدیر صفحه محمد ششم در فیس بوک با انتشار تصویری از شاه مغرب در حال خرید در پاریس در صفحه فیس بوک خود تاکید کرد که وی وضعیت جسمانی خوبی دارد.

رسانه های مغربی هشتم اسفند اعلام کردند «محمد ششم » شاه این کشور به علت بیماری قلبی در بیمارستانی در پاریس بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

تارنمای خبری «هسپرس» آن زمان نوشت، شاه 54 ساله مغرب 20 ژانویه (30 دی) گذشته احساس ناراحتی در قلب خود کرد و پس از معاینات پزشکی مشخص شد او مشکل تپش نامنظم قلب دارد .

پس از انجام عمل جراحی ،تیم پزشکان معالج شاه مغرب شامل دو پزشک مغربی و چهار پزشک فرانسوی در پاریس اعلام کردند عمل جراحی وی موفقیت آمیز بوده است.

رسانه های مغربی پس از عمل جراحی عکسی از محمد ششم همراه با پسرش و چند نفر از نزدیکانش منتشر کردند.

گفته شده شاه مغرب پس از مدتی استراحت که پزشکان به او توصیه کرده اند، فعالیت عادی خود را از سر می گیرد.مدت زمان استراحت شاه مغرب اعلام نشده است.

محمد ششم از ماه جولای سال 1999میلادی و پس از درگذشت پدرش شاه «حسن دوم» شاه مغرب است.

ایرنا

 

پربیننده ترین خبرها