تقاضای ولی‌عهد ابوظبی برای دیدار با ترامپ پس از امیر قطر

تقاضای ولی‌عهد ابوظبی برای دیدار با ترامپ پس از امیر قطر
شنبه 26 اسفند 1396 - 16:42

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه هفته جاری برای حل بحران به وجود آمده میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، به صورت جداگانه میزبان ولی‌عهد عربستان سعودی و امیر قطر خواهد بود.

العالم - امارات 

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی روز سه‌شنبه در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار می‌کند و قرار است پس از آن نیز «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) عازم واشنگتن شده و با ترامپ دیدار می‌کند.

یک مسئول ارشد دولت آمریکا در این باره گفت که «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی نیز درخواست کرده تا پس از دیدار امیر قطر با ترامپ، او نیز به دیدار ترامپ برود.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود که قرار بود بن زاید روز ۲۷ مارس (۷ فروردین) با ترامپ دیدار کند اما وی از ترامپ خواست تا آخرین نفری باشد که با او دیدار می‌کند و هنوز زمان دقیقی برای این دیدار تعیین نکرده است.

پیش‌بینی می‌شود که سران کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ فارس در دیدار با ترامپ درباره موضوعات مختلف از جمله مقابله با ایران، مبارزه با افراطی‌گری و تقویت شراکت اقتصادی و نظامی گفت‌وگو نمایند.

چهار کشور عربی(عربستان، مصر، امارات و بحرین) از حدود ۹ ماه پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند و بر پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی دوحه از جمله کاهش روابط با ایران و توقف حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین به منظور ازسرگیری روابط با قطر تأکید دارند.

از سوی دیگر ترامپ برای برگزاری اجلاسی با مشارکت سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و آمریکا در کمپ‌دیوید تلاش می‌کند در حالیکه یک مقام ارشد سابق آمریکا در این باره گفت که برگزاری این اجلاس نیز دستآورد چندانی نخواهد داشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها