ورود نیروهای تازه نفس ترکیه به سوریه

ورود نیروهای تازه نفس ترکیه به سوریه
يکشنبه 27 اسفند 1396 - 06:53

گروهی دیگر از نیروهای تازه نفس ترکیه از منطقه باستانی «کفرلوسین» در شمال استان ادلب، وارد خاک سوریه شده‌اند.

العالم-سوریه

به گزارش روسیاالیوم، این نیروها پیش از حرکت به سوی کوه «عندان» در حومه شمالی حلب، وارد خاک سوریه شدند.

شبکه روسی به تعداد نیروها و تجهیزات نیروهای جدید ترکیه اشاره ای نکرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه گزاش داد: نیروهای ترکیه ای در ادامه پیشروی خود برای تسلط کامل بر عفرین، هشت روستا را در شمال غرب این شهر به کنترل خود درآوردند.

آناتولی مدعی شد: با کنترل این مناطق، 272 نقطه ازجمله 229 روستا و 44 منطقه راهبردی به کنترل ارتش ترکیه درآمده است.

ورود نیروهای تازه نفس ترکیه ای، پس از آن صورت می گیرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور به همراه عناصر شبه نظامی موسوم به «ارتش آزاد» سوریه با محاصره مرکز عفرین، در آستانه ورود به این شهر هستند.

ارتش ترکیه روز گذشته نیز در پی تنگ تر شدن حلقه محاصره شهر، از طریق هوایی برای مردم عفرین سوریه اطلاعیه هشدار دهنده پخش کرد که در آن ضمن تاکید بر تضمین امنیت غیر نظامیان،از آنان خواست از همکاری با گروه های مسلح خودداری کنند.

شهر عفرین بنا به ادعای مقام های ترکیه به محاصره کامل نیروهای مسلح این کشور و نیز عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده و مردم غیرنظامی این شهر نگران حملات هوایی و توپخانه ای و نیز کشیده شدن درگیری به داخل شهر هستند.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

دولت آنکارا مدعی است که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است ، این در حالی است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها