سناتور آمریکایی: تحریم نُجَباء بخشی از استراتژی مقابله با ایران است

سناتور آمریکایی: تحریم نُجَباء بخشی از استراتژی مقابله با ایران است
يکشنبه 27 اسفند 1396 - 09:08

عضو تندرو کنگره ایالات‌متحده ضمن قلم‌فرسایی در یک روزنامه اسرائیلی، خواستار برخورد جدّی با متحدان ایران در منطقه شد و نوشت: تحریم نُجَباء، اقدامی مناسب در قالب یک استراتژی بزرگتر یعنی مقابله با ایران است.

العالم- عراق

به گزارش دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، سناتور جمهوری‌خواه و طراح لایحه تحریم نُجَباء در کنگره ایالات‌متحده، خواستار حمله آمریکا به گروه‌های مقاومت عراق به‌دلیل همراهی با سیاست‌های ایران شد.

«تِد پو» با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست"، از استراتژی جدید دونالد ترامپ برای مقابله با ایران ابراز خرسندی کرد و نوشت: با این تصمیم، حمایت‌های ایران از گروه‌های شبه‌نظامی تروریستی[!] به کانون تمرکز آمریکا بدل خواهد شد.

وی با اذعان به جایگاه بزرگ و قابل‌توجه گروه‌های مقاومت در عرصه سیاسی ـ اجتماعی عراق، افزود: در مقطع فعلی، گروه‌هایی مانند حزب‌الله النُجَباء و عصائب اهل‌الحق کنترل بخش زیادی از قلمرو آزاد شده از داعش در عراق و سوریه را به دست گرفته‌اند و این امر به امتداد هلال شیعی از ایران تا مدیترانه انجامیده است.

این سناتور تندرو در معرفی مقاومت اسلامی نُجَباء برای مخاطبان اسرائیلی، اینگونه نوشت: حزب‌الله النُجَباء در سال ۲۰۱۳ توسط مبارزان عراقی تشکیل شده و حمایت‌های قابل‌توجهی از ایران دریافت می‌کند. رهبر این گروه «اکرم الکعبی» است که حدود ۱۰ سال قبل به‌دلیل فرماندهی حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاک عراق، تروریست اعلام شد. تصاویر او بارها در حال فرماندهی نیروهایش در خاک سوریه یا حین ملاقات با قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، منتشر شده‌اند.

تِد پو اضافه کرد: گروه نُجَباء بیشتر در شرق سوریه فعال بوده و مستقیماً نیروهای آمریکایی را تهدید کرده است؛ به‌ویژه پایگاه آمریکا در منطقه "التنف" که در مسیر ترانزیت تسلیحات سنگین از تهران تا مرز اسرائیل قرار دارد.

نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا، در ادامه یادداشت منتشره در روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، خاطرنشان ساخت: گروه مقاومت اسلامی نُجَباء به‌وضوح اعلام کرده که بخشی از کارزار ضداسرائیلی ایران می‌باشد و حتی یگانی تخصصی را برای آزادسازی منطقه "جولان" تشکیل داده است.

طراح برنامه تحریمی کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء، موسوم به لایحه (H.R.۴۲۳۸)، ضمن اظهار ناراحتی از نقش کلیدی گروه‌هایی نظیر نُجَباء در تحقق سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: هدف از ارائه این لایحه، "محدودسازی منابع مالی" و "بدنام کردن" آن‌هاست.

سناتور تِد پو در پایان مقاله خود با انتقاد از تعامل شکل‌گرفته میان دولت عراق و بسیج مردمی این کشور، خواستار برخورد جدّی با متحدان ایران در منطقه شد و نوشت: تحریم نُجَباء، اقدامی مناسب در قالب یک استراتژی بزرگتر یعنی مقابله با ایران است. آمریکا باید با حمله به نیروهای تحت‌الحمایه ایران، پیامی روشن به منطقه ارسال کند.

پربیننده ترین خبرها