تهدید مشاور محمود عباس به تعطیل کردن دفتر ساف در واشنگتن

تهدید مشاور محمود عباس به تعطیل کردن دفتر ساف در واشنگتن
يکشنبه 27 اسفند 1396 - 14:35

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین‌الملل تاکید کرد در صورتی که آمریکا به سیاست‌های فعلی خود و تلاش‌های مستمرش برای تحت فشار قرار دادن رهبران فلسطین ادامه دهد، رهبری فلسطین دفتر سازمان آزادی بخش (ساف) در واشنگتن را تعطیل می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

نبیل شعث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین‌الملل اظهار داشت: فلسطین هرگز ادامه یافتن کنترل و نفوذ آمریکا در روند صلح و تلاش‌های مستمر دولت ترامپ برای تحت فشار قرار دادن مسئولان فلسطینی چه از طریق کاهش کمک‌ها و چه با متوقف کردن مجوز دفتر سازمان آزادی بخش در واشنگتن را نخواهد پذیرفت. 

شعث افزود: اقدامات مسئولان فلسطینی در سطح بین‌المللی به هدف خود برای در هم شکستن کنترل و نفوذ آمریکا در روند صلح نزدیک شده است؛ به ویژه که جامعه جهانی اکنون لزوم ایجاد رویکرد و نظارتی بین‌المللی بر روند صلح را می‌داند و پیشنهادات اخیر مسئولان فلسطینی در این زمینه نیز از استقبال کشور‌های اروپایی، دوستی با چین برخوردار شده‌اند. 

این مسئول فلسطینی در ادامه گفت: طی روز‌های آتی برای بررسی پرونده فلسطین و راه‌های آغاز روند صلح به صورت جدی وارد مذاکراتی با مسئولان روس خواهیم شد. پیشنهادات مسئولان فلسطینی از حمایت کشور‌های عربی برخوردار هستند، به ویژه که این کشور‌ها تاکید دارند هرگونه طرح صلحی را که در آن حداقل حقوق فلسطینی‌ها رعایت نشود، نخواهند پذیرفت. 

وی ادامه داد: رهبران فلسطین هرگز تهدید‌های آمریکا در ابعاد مالی و آنچه که درمورد مجوز دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن بیان شده را نخواهند پذیرفت. 

شعث تاکید کرد: جامعه جهانی باید از حقوق فلسطینی‌ها حمایت کند و هرگونه طرحی برای برقراری صلح نیز باید در چارچوب سازمان ملل باشد.

خبرگزاری دانشجو

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها