گزارش میدانی خبرنگار العالم؛

پرچم ترکیه بر فراز عفرین؛ تخریب تندیس کاوه اهنگر! / شرایط نامناسب برای هزاران آواره + فیلم

دوشنبه 28 اسفند 1396 - 13:15

پس از حدود دو ماه عملیات نظامی سرانجام عفرین به طور کامل به اشغال نیروهای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آن درآمد. آنکارا مدعی است نیروهای حفاظت مردمی کرد را به منظور جلوگیری از تشکیل حکومت خودگردان در مرزهای خود، شبیه حکومت کردها در عراق مورد حمله قرار داده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه در حالی که  عفرین به طور کامل از ساکنان اصلی خود تخلیه شده است گروه های مسلح وابسته به آنکارا و سربازان ترک در سراسر شهر مستقر شده و پرچم ترکیه را بر فراز ساختمان های دولتی به اهتزاز درآورده و تندیس کاوه آهنگر را که نماد هویت کردی این شهر به شمار می رود را تخریب کرده اند.

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این باره گفته است: مایلم این خبر خوش را به شما دهم که افراد ارتش آزاد سوریه با حمایت ارتش ترکیه، عفرین را به طور کامل به تصرف خود درآوردند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد که پیشروی سریع نیروهای ترکیه به دلیل بمباران و گلوله باران شدید عفرین طی روزهای گذشته است.

به گفته این مرکز در حمله ترکیه به عفرین بیش از 1500 مبارز کرد و بیش از 400 تن از عناصر مسلح وابسته به ترکیه کشته شده اند. ارتش ترکیه نیز کشته شدن 46 تن از سربازان خود را در این عملیات تأیید کرده است. در این حمله ها حدود 300 غیر نظامی کشته شده اند که بیش از 40 نفر از آنها کودک بوده اند.

پیش از سقوط کامل عفرین به دست ترک ها و عناصر وابسته به آنها بیش از 250 هزار غیرنظامی؛ شرایط انسانی بسیار دشواری را از سر گذرانده اند.

این در حالی است که کردهای عفرین، ارتش ترکیه را تهدید کرده اند که تا بازپس گیری عفرین و مناطق اطراف آن، دست از مبارزه برنمی دارند. مدیریت کردی عفرین همچنین اعلام کرد که نبرد با اشغالگران ترک و گروه موسوم به ارتش آزاد تا زمان آزادسازی وجب به وجب عفرین ادامه دارد و وارد مرحله جدیدی شده است.

ترکیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که به منظور ایمن سازی مناطق اطراف عفرین، عملیات نظامی همچنان ادامه دارد.

ترکیه هدف بعدی خود را منبج واقع در 100 کیلومتری شرق عفرین اعلام کرده است. هم اکنون در این شهر نیروهای آمریکایی در کنار نظامیان کرد استقرار یافته اند.

208

پربیننده ترین خبرها