یگانهای کُرد سوریه، ضمن قطع ارتباط با آمریکا، با ارتش هماهنگ شوند

یگانهای کُرد سوریه، ضمن قطع ارتباط با آمریکا، با ارتش هماهنگ شوند
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 13:10

رئیس ابتکار ملی کُردهای سوریه با تأکید بر لزوم قطع ارتباط با آمریکا، تصریح کرد که باید پیش از تسلط ترکیه بر عفرین، کُردها کنترل این شهر را در اختیار ارتش سوریه قرار می‌دادند.

العالم - سوریه 

«عمر اوسی» عضو پارلمان و رئیس ابتکار ملی کُردهای سوریه تأکید کرد که ترکیه در تلاش است که در منطقه عفرین دست به پاکسازی نژادی بزند.

اوسی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه تأکید کرد: «مردم عفرین به خاطر تجاوز فاشیستی ترکیه، با تراژدی انسانی، نابودی روستاها و اجبار ساکنان کُرد و سایر اقشار به مهاجرت اجباری روبرو هستندکه در قالب بزرگترین عملیات استعمارگرایانه ای است که ارتش ترکیه و رجب طیب اردوغان دست به انجام آن زده اند».

این مسئول کُرد با اشاره به اینکه هدف اردوغان در این عملیات فقط کُردها نیستند، تصریح کرد که اردوغان «در پی پاکسازی نژادی است تا ساکنان این منطقه را از سرزمین تاریخی خود بیرون براند و سپس آن را از مزدوران ترکستان، اویغور، [گروه تروریستی] سلطان مراد و نورالدین الزنکی و سایر گروههای تروریستی فعال در قالب ارتش آزاد پُر کند».

وی با بیان اینکه تسلط بر عفرین «نخستین مرحله طرح استعمارگرایانه ترکیه» است، درباره مرحله دوم اظهار داشت که آنکارا به همراه «سرور آمریکایی خود خواهد کوشید که بر شهر منبج مسلط شود و سپس شهر حلب را محاصره کند. مرحله سوم نیز شهر عین العرب در شرق فرات و مناطق "رأس العین، الدرباسیة و عامودا" تا مرزهای رود دجله را در بر خواهد گرفت».

اوسی با تأکید بر حمایت مستقیم ناتو و آمریکا از عملیات آنکارا در عفرین و «همدستی نهادهای بین المللی با تجاوز ترکیه» خاطر نشان کرد که حملات ترکیه یک میلیون آواره بر جای گذاشته است.

رئیس ابتکار ملی کُردهای سوریه از برخی از فرماندهان «یگانهای مدافع خلق» کُرد خواست که به آمریکاییها اعتماد نکنند؛ زیرا «آنان مردم ما را به ترکیه فروختند...[از فرماندهان کُرد میخواهم] که در سیاستهای خود بازنگری کنند و به قطب نمای واقعی سوریه پایبند باشند... این فرماندهان باید از برنامه هایی دوری کنند که با وضعیت کُردهای سوریه تناسب ندارد و به سمت برنامه های ملی سوریه حرکت کنند. مسئله کُردها را میتوان با دولتمان در دمشق و در میز مذاکره به گونه ای حل کرد که امنیت و ثبات را در این مناطق به همراه داشته باشد و حقوق ملی کُردهای سوریه نیز تأمین شود».

وی ادامه داد: «از برادران کُرد می‌خواهد که همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آمریکا قرار ندهند و قطب نمای خود را به سمت دمشق تنظیم کنند. جایگاه اصلی آنان در کنار ارتش سوری ما و در کنار محور مقاومت است که از ایران تا عراق، سوریه، لبنان و مسکو امتداد دارد».

اوسی با بیان اینکه ایران و روسیه نباید به ترکیه اعتماد کنند، چرا که این کشور به آنان خیانت خواهد کرد، اظهار داشت که آنکارا دست از آمریکا بر نخواهد داشت.

این مسئول کُرد با بیان اینکه فرماندهان مدافع خلق باید شهر عفرین را تحویل ارتش سوریه میدادند، اعلام کرد که کُردها باید شهرکهای تحت سیطره خود در شرق فرات را در اختیار ارتش سوریه قرار می‌دادند تا بهانه را از ترکیه می گرفتند« لذا «برادران [کُرد] زمانی که قبول نکردند با ارتش سوریه اتاق عملیات مشترک تشکیل دهند، خطای راهبردی بزرگی مرتکب شدند».

وی ضمن درخواست از یگانهای مدافع خلق برای تصحیح سیاستهای خود و بازنگری آن، تأکید کرد که این یگانها باید روابط خود را با آمریکا و هر گونه قدرت خارجی قطع و برای حمایت از منطقه شرق فرات با ارتش سوریه هماهنگ شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها