نماینده پارلمان عراق: باید با نیروهای ترکیه به عنوان متجاوز برخورد کرد

نماینده پارلمان عراق: باید با نیروهای ترکیه به عنوان متجاوز برخورد کرد
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 13:55

رئیس فراکسیون پارلمانی التغییر در دولت مرکزی عراق خواستار شکایت از تجاوز ترکیه به خاک عراق به سازمان ملل و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی شد و بر ضرورت برخورد با مهاجمان به عنوان نیروهای متجاوز تأکید کرد.

العالم - عراق

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد امین بکر با صدور بیانیه مطبوعاتی گفت: پیشروی نیروهای ترکیه به عمق 15 کیلومتری خاک عراق و به طور مشخص در منطقه سیدکان در استان اربیل، غیر قابل قبول است و اشغال واضح و علنی خاک کشوری با حاکمیت کامل و عضو سازمان ملل به شمار می رود.

وی گفت: ما پیش از این درباره این اشغالگری هشدار داده و از دولت عراق خواسته بودیم با اتخاذ تمام تدابیر لازم و فوری، اردوغان را وادار کند دست از مطامع و اهداف توسعه طلبانه خود در منطقه بردارد.

بکر افزود: دولت عراق باید مواضع سریع و روشنی در قبال این اقدامات توسعه طلبانه ترکیه در داخل خاک عراق اتخاذ کرده و رسما به سازمان ملل و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی شکایت کرده و با کشورهای بزرگ به منظور اعمال فشار بر اردوغان برای پایان دادن به تجاوزات خود و بیرون کشیدن نیروهایش از خاک عراق گفتگو کند.

رئیس فراکسیون پارلمانی التغییر خاطرنشان کرد که بر اساس مصوبه پارلمان عراق باید نیروهای مهاجم ترکیه، متجاوز شناخته شده و تمام ابزارهای موجود را برای بیرون راندن اشغالگران و دفاع از حاکمیت و ملت و سرزمین عراق به کار گرفت.

208

پربیننده ترین خبرها