قاسمی: ایران بر سر مسائل دفاعی‌ خود با دیگران مذاکره نمی‌‌کند

 قاسمی: ایران بر سر مسائل دفاعی‌ خود با دیگران مذاکره نمی‌‌کند
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 17:23

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل دفاعی و دیگر مسائل داخلی و امنیت ملی خود بر سر میز مذاکره با دیگران نمی‌‌نشیند.

العالم - ایران / سیاسی

 «بهرام قاسمی» روز دوشنبه درباره اظهارات «ژان ایو لودریان» Jean-Yves Le Drian وزیر خارجه فرانسه در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره نقش مشکوک ایران در منطقه، ضمن رد این اظهارات، تصریح کرد، وزیر خارجه فرانسه در سفر اخیرش به تهران با صراحت ازمواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مختلف جهانی و منطقه‌ای آگاهی یافت و این اظهارات موضوعی غیرقابل درک، عجیب و غیرمنطقی است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد، تکرار این فرافکنی‌ها بعد از مذاکرات مفصل در تهران، امیدواری به ثمربخش بودن گفت‌وگو با برخی از دولتمردان اروپایی را مورد تردید قرار می‌دهد.

بهرام قاسمی، سیاست دفاعی ایران را شفاف، روشن و دقیق و مبتنی بر مصالح ملی، بازدارنده و دفاعی برشمرد و گفت، این حق مسلم ایران است که درچارچوب منافع و مصالح مردم خود، سیاست‌های دفاعی‌اش را به گونه‌ای تنظیم کند که دیگران نتوانند به خود اجازه دهند که باردیگر سرزمین و مردم ایران را مورد تهدید و تجاوز قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین سیاست جمهوری اسلامی ایران درقبال مسائل منطقه و کشورهای همسایه را سیاستی کاملا اصولی، منطقی، روشن و شفاف خواند و تاکید کرد، ایران خواهان امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی برای همه کشورهای منطقه است و اعتقاد راسخ دارد که بدون مشارکت، همکاری و تفاهم جمعی این امر امکانپذیر نخواهد بود.

وزیر خارجه فرانسه امروز و پیش از نشست مشورتی وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سخنانی خواستار همگرایی کشورهای اروپایی برای مقابله با برنامه موشکی ایران شد.

«ژان ایو لودریان» گفت: باید با عزم استوار از توافق هسته‌ای ایران دفاع  و در عین حال بطور مشترک علیه تهدیدهای موشکی و منطقه‌ای ایران اقدام کرد.

وی ادعا کرد که نقش ایران در منطقه خاورمیانه «بحث‌انگیز» است و هنگام بحث درباره توافق هسته‌ای ایران نباید از این موضوع غافل شد.

پربیننده ترین خبرها