رئیس جمهور آلمان: نوروز جشن دوستی و همبستگی است

رئیس جمهور آلمان: نوروز جشن دوستی و همبستگی است
چهارشنبه 1 فروردين 1397 - 00:48

فرانک والتر اشتاین مایر در پیامی به مناسبت نوروز ، این عید را جشن دوستی و همبستگی دانست و گفت: پیام نوروز در این زمانه ناامنی، شهامت بخش است و در ما این اطمینان خاطر را ایجاد میکند که میتوانیم به صلح در خاورمیانه دست یابیم.

العالم-آلمان

اشتاین‌مایر رئیس‌جمهوری آلمان، در پیام تبریکی به مناسبت نوروز 1397 ، با بیان اینکه نوروز می‌تواند انسان‌های متفاوت را گردآورد و به گفت‌وگو برانگیزد ، نوشت: 'میلیون‌ها انسان از فرهنگ‌های گوناگون در منطقه، از خاورمیانه و نزدیک گرفته تا شبه‌جزیره‌ی بالکان در کنار دریای سیاه و از آنجا تا قفقاز، این روزها نوروز را جشن می‌گیرند'.

اشتاین مایر در این پیام که دومین پیام تبریک نوروز او در مقام رئیس جمهوری آلمان است ، ضمن تبریک به صدها هزار نفری که در آلمان به استقبال بهار می‌روند، آمده است: در این روز شادمانی و بیداری، منازعات سنتی کنار گذاشته می‌شوند و از بزرگسالان قدردانی می‌شود. نوروز جشن دوستی و همبستگی است و با آن امیدی بزرگ پیوند خورده است: این امید که جوانه‌های تازه می‌توانند رشد کنند.

اشتاین مایر می افزاید: چنین پیامی 'در این زمانه‌ی ناامنی که در آن تقریبا هر روز خبرهایی از جنگ و ترور و نفرت می شنویم ، شهامت‌بخش است و در ما این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که می‌توانیم بطور مشترک به هدف‌های بزرگ نزدیک‌تر شویم و به صلح در خاورمیانه دست یابیم. وی در این پیام آرزو کرده که تعامل و احترام فراسوی مرزهای ملی، فرهنگی و دینی افزایش یابد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها