احتمال برگزاری اجلاس سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و کره شمالی

احتمال برگزاری اجلاس سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و کره شمالی
چهارشنبه 1 فروردين 1397 - 10:19

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی، آمریکا و کره شمالی احتمالا نشستی سه جانبه را با هدف خلع سلاح شبه جزیره کره و تضمین صلح در این منطقه برگزار خواهند کرد. 

العالم - آسیا

قرار است مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اواخر ماه آوریل در بخش جنوبی روستای مرزی پانمون جئوم با یکدیگر دیدار کنند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز آمادگی خود را برای دیدار و گفتگو با کیم جونگ اون اعلام کرده است. مون جائه این، در نشست کمیته کره جنوبی درباره مقدمات برگزاری گفتگو‌های آتی دو کره اعلام کرد برگزاری اجلاس کره شمالی و آمریکا به دنبال نشست دو کره رویدادی تاریخی خواهد بود و بسته به نتایج آن‌ها، ممکن است اجلاس سه جانبه کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا را به دنبال داشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد اهداف اصلی این گفتگو‌ها خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و برقراری صلح است و ما باید به طور کامل مسائل مربوط به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و برقراری صلح را در چارچوب این گفتگو‌ها و گفتگو‌های آتی حل و فصل کنیم. ­

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از توکیو، تنش‌ها در شبه جزیره کره سال ۲۰۱۷ میلادی به دنبال آزمایش های موشکی و هسته‌ای کره شمالی به شدت افزایش یافت، اما به دنبال برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی و شرکت ورزشکاران کره شمالی در این بازی‌ها از شدت این تنش‌ها کاسته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها